کشف ۴۳ تن اکلیل سرنج و دستگیری ۲۲۱ نفر در ارتباط با موادمحترقه
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، از کشف ۴۳ تُن اکلیل سرنج و دستگیری ۲۲۱ نفر در ارتباط با مواد محترقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه سوری رسم و فرهنگ دیرینه ما است که مردم به شادی می‌پردازند اما برخی آن را تبدیل به یک جنگ و رویداد خطرناک کرده‌اند که باید از اقدامات مخرب آن جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست و ما اقدامات خود را برای مقابله با سودجویان و سواستفاده کنندگان از این مراسم از دی ماه آغاز کردیم.

سردار محمدیان افزود: برخی از قاچاقچیان در رصد ما بودند و با آنان برخورد شد، با صنوف هماهنگی داشتیم و تاکید شد که بدون اطلاع پلیس موادی را که ممکن است در ساخت موادمحترقه مورد استفاده قرار بگیرد به کسی نفروشند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۳ تن اکلیل سرنج را نیز از انبارها شناسایی و توقیف کردیم، گفت: همچنین ۱۰ میلیون عدد موادمحترقه و ترقه‌های انفجاری را کشف کردیم و به عبارتی ۱۰ میلیون صدای انفجار از تهران برداشته شد.

سردار محمدیان با بیان اینکه پلیس نظارت‌های خود در ایستگاه‌های مترو را نیز افزایش داده است، ادامه داد: حدود ۴۰۰ کیلوگرم مواد محترقه فقط در ایستگاه‌های مترو کشف شده است.

وی با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال تا صبح امروز ۳ نفر در تهران جان خود را از دست دادند، افزود: ۱۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند؛ سه محل دچار انفجار شده و پنج دستگاه خودرو نیز دچار آسیب شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: پلیس ۲۲۱ نفر را در ارتباط با موادمحترقه دستگیر کردندو تعدادی مغازه هم پلمب شده است.

وی ادامه داد: کسانی که امروز و امشب باعث ایجاد خسارت به اموال مردم شده یا باعث نگرانی مردم شده و ترقه را مقابل پای عابرپیاده و دیوار منازل و خودروها پرتاب کنند، حتما همکاران ما نسبت به دستگیری این افراد اقدام می‌کنند.

رییس پلیس پایتخت یادآور شد: خودرو و موتورسیکلت این افراد هم توقیف شده و متخلفان و وسایل نقلیه‌شان تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha