۵۶ دستگاه ماشین‌آلات به دهیاری‌های استان یزد تحویل شد

یزد- ایرنا- سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: در سالجاری از مجموعه ۷۵ دستگاه ماشین آلات مصوب، ۵۶ دستگاه خریداری و تحویل دهیاری‌ها شد.

"جواد شمس" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید این ماشین آلات یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب کمیته ملی وام توسط پست بانک در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت و مابقی توسط دهیاری های استان تامین بودجه شده است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد ماشین آالات دهیاریها ۲۱۰ مورد رسیده است اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری سایر دهیاران ، تسهیلات اخذ و مابقی ماشین آلات و ادوات لازم در اختیار دهیاری ها قرار گیرد.

شمس در ادامه از اصلی ترین برنامه های اداره کل روستایی استانداری توانمندسازی دهیاران بیان کرد و گفت: باتوجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین رویکرد دولت سیزدهم، مبنی بر تقویت پایه های روستا، توانمندسازی دهیاریها به عنوان بازوان کمکی شوراها در نظام مدیریت اجرایی روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تقویت دهیاریها می تواند در جهت توسعه فرهنگی،. اجتماعی، کشاورزی و اقتصادی روستا موثر باشد و از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری جلوگیری کند؛ امید است با همکاری همه دهیاران و شوراهای استان بتوانیم طرحهای درآمدزایی مناسبی برای روستاها تعریف و از منابع مختلف تسهیلات لازم را پرداخت نمائیم.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: پرداخت تسهیلات به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در روستاها فراهم شده است که امیدواریم در سال ۴۰۳ شاهد استفاده دهیاری‌های استان از این تسهیلات باشیم.

در استان یزد ۳۶۱ دهیاری در ۱۰ شهرستان و ۲۱ بخش فعال هستند و ۳۹۲ شورای اسلامی هم در روستاهای استان یزد مشغول به کارند و یک هزار و ۲۲۲ نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی روستاها و ۳۶۱ نفر به عنوان دهیار، این فعالیت را در حوزه روستا انجام می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha