اعلام جرم استاندارد کرمان علیه ۲۹ جایگاه سوخت/ ۳۱ آسانسور پلمب شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اجرای طرح های عیدانه و ویژه رمضان این اداره کل برای جلوگیری از تخلفات می‌گوید: این اداره کل ضمن اعلام جرم علیه ۲۹ جایگاه سوخت، ۳۱ واحد آسانسور را در سال جاری پلمب کرده است.

به گزارش ایرنا، مسلم بسیج روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه اداره کل استاندار استان کرمان سه هزار اقدام حقوقی طی سال جاری داشته است افزود: در این راستا مواردی از تعلیق، جریمه و پلمب داشتیم.

وی در واکنش به کم‌فروشی برخی جایگاه های سوخت در استان کرمان اظهار داشت: به شکایت های مردمی از نازل های سوخت به سرعت رسیدگی می شود اما شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز می تواند کمک زیادی در این بخش به ما داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان عنوان کرد: امسال ۲۹ جایگاه سوخت را به کمیسیون مربوطه(ماده ۴۲) فراخواندیم که از این میزان ۲۲ مورد جریمه نقدی شدند.

اعلام جرم استاندارد کرمان علیه ۲۹ جایگاه سوخت/ ۳۱ آسانسور پلمب شد
مسلم بسیج مدیرکل استاندارد استان کرمان

وی با اشاره به اعلام جرم برای جعل ۲ مورد علامت استاندارد، ۵۱ محصول بدون نشان و ۳۲ مورد کالیبره کردن وسایل سنجش گفت: علیه ۴۸ مورد واحدهای خدمات آسانسور نیز اعلام جرم کردیم که از این میزان ۳۱ مورد پلمب و توقیف شدند.

بسیج در ادامه با اشاره به پلمب ۱۳۵ واحد خدماتی عنوان کرد: توقیف و جمع‌آوری یکهزار و ۴۱۵ مورد کالای غیراستاندارد را در استان داشتیم، همچنین ۱۱۵ پرونده کمیسیون ماده ۴۲ در استان کرمان طی سال جاری تشکیل شده است.

وی با اشاره به صدور ۳۸۶ اخطار به واحدهای تولیدی و توزیعی طی سال جاری در استان کرمان یادآور شد: در این زمینه ۱۰۵ پلمب خط تولید در بخش های مختلف مختلف داشتیم و سه هزار و ۳۰۱ مورد اقدام حقوقی نیز شامل اخطار، اعلام جرم و پلمب انجام گرفته است.

دومین دستگاه درآمدزای استان

مدیرکل استاندارد استان کرمان در ادامه با اشاره به صدور ۲۲ پروانه نشان حلال در استان کرمان و ضمن تشریح اقدامات مختلف این اداره کل تصریح کرد: استاندارد دومین دستگاه درآمدزای استان محسوب می شود و عملکرد ما طی امسال پنج برابر پیش بینی محقق شده است.

وی ادامه داد: تعداد آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد استان کرمان ۹۰ آزمایشگاه هستند.

تله کابین کرمان تا زمان استانداردسازی قابل استفاده نیست

بسیج در ادامه با اشاره به توقف فعالیت تله کابین کرمان گفت: روند دریافت استاندارد فرایندی طولانی دارد که در مرحله آخر تایید صلاحیت است و تله کابین کرمان تا زمان دریافت استاندارد خود، قابل استفاده نیست و اکنون در مراحل پایانی استانداردسازی قرار گرفته است.

اعلام جرم استاندارد کرمان علیه ۲۹ جایگاه سوخت/ ۳۱ آسانسور پلمب شد

وی ابراز داشت: سامانه مردم دار پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و تماس گویا ۱۵۱۷ پاسخگوی مردم خواهد بود و در صورتی که کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به این سامانه ارسال شود، شناسنامه اصالت استاندارد کالا مشخص می شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آسانسورهای ساختمان جدید استانداری گفت: این ساختمان ۱۴ آسانسور دارد که هفت مورد از آنها در مراحل پایانی اخذ دریافت گواهی استاندارد قرار دارند و هفت مورد آنها نیز غیرفعال است.

اجرای طرح رمضان و عیدانه خدمات در کرمان

بسیج در بخش دیگری از سخنانش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: بازدید از هتل ها، هتل آپارتمان، زائرسرا، فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار، خشکبار، عرضه شیرینی، رستوران ها، قالیشویی، شرکت های اتوبوسرانی، راه آهن و فرودگاه ها در طرح عیدانه خدمات و ماه مبارک رمضان از روز ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین کارشناسان استاندارد ۳۰ محصول را در مراکز عرضه استان در قالب طرح رمضان مورد بررسی و پایش قرار می دهند.

محاسبه یکسان قیمت کارتن و شیرینی تخلف است

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به بررسی و پایش اوزان و خالص فروشی عنوان کرد: مردم باید بدانند قیمت شیرینی از کارتن جدا است اما محاسبه یکسان این ۲ محصول در برخی از مراکز عرضه، تخلف است.

وی با اشاره به طرح استاندارد برای رصد اوزان و ترازوهای مراکز عرضه عنوان کرد: هدف از بررسی اوزان تامین حقوق متوازن آحاد مردم است که در این زمینه جلوگیری از کم و زیاد فروشی برای فروشنده و مصرف کننده اجرا می شود.

بسیج بیان کرد: برچسب هایی طراحی شده که برای اطلاع عموم روی ترازوها نصب می شود و مردم در صورت وجود مشکلی در این حوزه می توانند با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند؛ ضمن آنکه خالص فروشی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تاکید ما با وجود رقابت بین واحدهای صنفی بر خالص فروشی است.

اعلام جرم استاندارد کرمان علیه ۲۹ جایگاه سوخت/ ۳۱ آسانسور پلمب شد

استقرار معاونت مستقل استاندارد در جنوب کرمان

وی در خصوص آخرین وضعیت استقلال اداره کل استاندارد جنوب استان کرمان نیز گفت: پیشنهاد دادیم یک معاونت مستقل در جنوب استان کرمان مستقر شود و موافقت اولیه سازمان استاندارد را برای این موضوع دریافت کردیم.

اداره کل استاندارد استان کرمان به عنوان متولی کیفیت، دارای اداره های استاندارد به صورت منطقه ای در بم(شرق استان)، جیرفت(محدوده جنوب استان) سیرجان(غرب) و رفسنجان(شمال) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha