مدیرکل میراث فرهنگی فارس:میراث ناملموس سفره‌های افطاری درحافظیه و تخت جمشید گسترده می‌شود

شیراز – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: سفره‌های افطار میراث معنوی ثبت جهانی هستند که در تعطیلات نوروز امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن شده و قرار است در این ایام در حافظیه و تخت جمشید گسترده شود.

محمد ثابت اقلیدی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: امسال تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شده و در این تقارن، برنامه‌ها در اماکن تاریخی و گردشگری بر محوریت قرآنی‌ است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم این برنامه‌ها را باهمکاری برترین گروه‌های فرهنگی و هنری استانی و کشوری به بهترین نحو اجرا کنیم.

مرمت آرامگاه سعدی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره فرآیند مرمت مجموعه آرامگاه سعدی گفت: مرمت آن شنبه آینده به پایان می‌رسد اما شاید داربست‌ها زودتر از این هم باز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: در قالب این پروژه مرمتی و استحکام‌بخشی، تعمیرات، مرمت و مقاوم‌سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای داخلی و خارجی پیرامون مقبره سعدی انجام شد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای آماده‌سازی و مرمت مجموعه‌های جهانی تخت جمشید، پاسارگاد و محور ساسانی فیروزآباد و بیشاپور، سعدیه و حافظیه انجام شده و پیش بینی می‌شود نوروز امسال میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم.

اقامت و اسکان مسافران نوروز

ثابت اقلیدی با بیان اینکه دبیری کمیته اسکان شیراز به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده تا کمپهای اسکان را مدیریت کند اما سیاست نخست ما راهنمایی مسافران نوروزی به اقامتگاه‌های رسمی است تا بازار اماکن اقامتی فعال شود و سرریز آن به کمپ‌های اسکان هدایت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس پیش‌بینی کرد: امسال با وفاق وهمدلی بخشهای دولتی و خصوصی و بویژه همراهی استاندار، فارس مشارکت بسیار خوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران داشت و از استان‌های برتر در این زمینه بود، بنابراین پیش بینی می‌شود شمار گردشگران استان ارتقا یابد و به دنبال آن ضریب اشغال اماکن اقامتی نیز بیشتر از سالهای گذشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha