مازندران در یکی دو قدمی بهار

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85415282
مازندران در یکی دو قدمی بهار

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا فردا سه‌شنبه، پیش بینی کرد که با خروج این سامانه سرد بارشی، آسمان مازندران از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه آینده صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما نیز همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران ابری با بارش پراکنده باران و کاهش دما همراه خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی وارتفاعات به شکل برف پیش‌بینی شده است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از بعدازظهر دوشنبه تا وقت سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی بارندگی در مناطق مختلف مازندران تقویت خواهد شد و مردم در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان نیز شاهد بارش برف خواهند بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از بعدازظهر روز سه‌شنبه به تدریج از سمت غرب استان ابرناکی آسمان کاهش می یابد و از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه آینده، شرایط جوی مازندران پایدار و دمای هوا نیز افزایشی خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با خروج این سامانه سرد بارشی، دمای هوا نیز از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه آینده روند افزایشی را در پیش بگیرد به گونه ای که میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز جمعه بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مازندران در یکی دو قدمی بهار

دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۱۶ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و از بعدازظهر به تدریج با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد و در روز سه شنبه نیز ابری و سرد همرا با بارندگی، در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از اواخر روز شنبه در ارتفاعات غربی همراه با وزش باد، افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در روز یکشنبه در نیمه غربی ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

مازندران در یکی دو قدمی بهار

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۱۷.۶ و بلده و رینه لاریجان با ۸.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha