۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85415203
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رتبه نخست توزیع کود شیمیایی کشور به خوزستان رسید

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85415203
رتبه نخست توزیع کود شیمیایی کشور به خوزستان رسید

اهواز- ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: استان خوزستان با توزیع بیش از ۳۶۵ هزار تن انواع کود شیمیایی، رتبه نخست کشور را برای توزیع کود کسب کرده است.

سیدعلی موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کود یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار در کمیت و کیفیت بخش کشاورزی است.

وی گفت: استان خوزستان در بسیاری از محصولات اساسی، رتبه های نخست کشوری را کسب کرد و بیش از ۱۷ درصد از محصولات اساسی کشور در خوزستان تولید می‌شود.

موسوی اظهار کرد: استان خوزستان در حال حاضر نسبت به ۳۲ استان کشور خوزستان رتبه نخست را از نظر درصد سهمیه توزیع کود به خود اختصاص داده و هشت درصد بیشتر از سهمیه، کود توزیع کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان افزود: سهمیه‌ای که وزارتخانه برای توزیع کود در خوزستان تعیین کرده بود ۳۴۰هزار تن بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار تن بیشتر از سهمیه مصوب کود توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این افزایش کود در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تاثیر به سزایی دارد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۱هزار تن کود اوره، ۵۸ هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته و ۲۶ هزار تن کود پتاسه در استان خوزستان توزیع شده است.

سالانه افزون بر ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha