۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85415180
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی که از صبح امروز دوشنبه بیشتر نقاط استان را فرا گرفته تا اواخر وقت فعال است.

به گزاشر ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت امروز در استان آغاز شده و براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت در بیشتر نقاط استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای و همچنین کاهش محسوس دما می‌شود.

وی افزود: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق شمال شرقی، شرقی و ارتفاعات خواهد بود و در برخی از مناطق بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: بارش در ارتفاعات به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود و بعد از بارندگی احتمال وقوع پدیده مه رقیق در مناطق کوهستانی و جاده های مواصلاتی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: از فردا تا پنجشنبه جو استان پایدار و روند دما افزایشی خواهد بود؛ شمال خلیج فارس طی امروز مواج و متلاطم و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۹.۵ و دزپارت با ۸.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۹.۵ و حداقل ۱۶.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی در مناطق مرتفع شمال شرقی ، شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان در روز دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد و بیشترین میزان بارندگی در ایذه با ۱۵ میلیمتر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha