ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری روزانه کالا در بندر امیرآباد

ساری- ایرنا- رکورد جدید روزانه تخلیه و بارگیری کالا به میزان ۲۶ هزار و ۵۳۴ تن در بندر امیرآباد به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی گمرک مازندران، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد روز دوشنبه گفت: بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری که در سال جاری انجام شده و با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده و توان تجهیزاتی بندر امیرآباد، عملیات تخلیه و بارگیری روزانه در اسکله‌های بندر منتج به ثبت رکورد ۲۶ هزار ۵۳۴ تن در تاریخ ۱۵ اسفند ماه شد که این عملیات همزمان در ۱۴ اسکله بندر صورت گرفته است.

محمدعلی موسی پور گرجی افزود: ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت است که این کالاها ازمبادی بندری به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می‌شوند.

وی اضافه کرد: بندر امیرآباد با استفاده از توان بالای تجهیزات استراتژیک و همچنین ۱۳ دستگاه انواع مکنده غلات بعنوان هاب غلات بنادر شمالی شناخته می‌شود که عملیات بندری با نرم مطلوب، ایمن و با سرعت در این بندر در حال انجام است.

ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری روزانه کالا در بندر امیرآباد
مدیر کل بنادر ودریانوردی امیرآباد افزود: استقبال تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت فعالیت در این بندر و همچنین وسعت اراضی پشتیبانی و پسکرانه و اتصال این بندر به شبکه ریل سراسری بعنوان تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور سبب شده است در سال جاری رکوردهای جدیدی از لحاظ تنوع کالا، بهره مندی از حمل ریلی جهت ترانزیت و انتقال کالا و تخلیه وبارگیری به ثبت برسد.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌ های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با شکوفا سازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا می کند.

بندر امیر آباد با حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha