۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85415082
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرگذشت پژوهی برای هر شهید کاشان انجام شود

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85415082
سرگذشت پژوهی برای هر شهید کاشان انجام شود

کاشان - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت:سرگذشت پژوهی و ثبت خاطرات هر شهید باید به عنوان یکی از مهم ترین سرفصل های کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، سردار ' عبدالرضا آزادی ' روز دوشنبه در جلسه ستاد کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان افزود: سرگذشت پژوهی شهدا به معنی پژوهش توصیفی است که برای هرشهید باید انجام شود،رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند باید ریزه کاری زندگی شهدا را کشف و معرفی کنیم.

وی اظهار کرد:برگزاری یادواره و اجلاسیه تخصصی،بازسازی عکس شهدا و سرکشی از خانواده معظم شهدا یک فصل کار این کنگره است.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقوله انجام کار هنری برای شهدا تاکید کردند و می فرمایند ریزکاری های زندگی شهدا باید با زبان هنر بیان شود و این فصل دیگری از کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان است.

سردار آزادی گفت: فضاسازی با سردیس،تندیس،دیوارنگاره و نقاشی دیواری فصل سوم کنگره شهداست،برانگیختگی و جریان سازی به گونه ای که با کار هنری جامعه را به سمت شهدا سوق دهیم هم از فصل های مهم کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان است.

وی افزود:باید بررسی شود طرح ما در شهرستان برای برگزاری اجلاسیه هنرمندانه چیست و این طرح باید یک کار زیبای هنری باشد که همه جامعه را دربرگیرد.

وی اظهار کرد:برای کار فرهنگی و هنری کنگره از همه ظرفیت های منطقه استفاده شود به طوری  که برای شهدا کار کنند،برنامه کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان سال آینده برگزار خواهد شد،اما بهتر است زمان آن نیمه دوم سال باشد تا برنامه ریزی ها قوی تر باشد.

سردار آزادی گفت:برای اجلاسیه طرح مشخص هنرمندانه ارائه شود،کاشان ظرفیت های ویژه دارد و اجلاسیه باید کاری باشکوه و هنرمندانه باشد به گونه ای که همه جوانان به آن جذب شوند.

فرماندار ویژه کاشان هم در این جلسه گفت: بخشی از هزینه های برگزاری کنگره شهدای کاشان را به کمیته های مختلف واگذار کردیم،همه توان شهرستان معطوف به برگزاری انتخابات بود که به خوبی برگزار شد.

محمدشریف زارعی افزود: تاکنون ۱۳ جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدای شهرستان کاشان برگزار شده است و اقدامات خوبی انجام شده است.

مردم شهرستان کاشان در مجموع ۱۸۰۰ شهید والامقام در جریان مبارزات پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفاع از حریم امنیت و سلامت تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha