۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85415029
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد داد

بوشهر-ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز دوشنبه تا اوایل وقت فردا سه شنبه نسبت به فعالیت سامانه بارشی با تمرکز بر مناطق شمالی و مرکزی این استان هشدار سطح زرد ( آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

" پیام مساعدی " در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت این سامانه برای استان و بویژه مناطق یاد شده بارش پراکنده باران، گاهی رعد برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌‎شود.

وی بیان کرد: در این زمینه نسبت به لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اطلاعی رسانی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: انتظار می‌رود جهت مراقبت از محصولات کشاورزی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از ترددهای دریایی و احتیاط در رانندگی براساس دستورالعمل‌های پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

مساعدی ادامه داد: از امروز تا فردا سه شنبه سرعت وزش باد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: طی امروز جهت وزش باد جنوب شرقی و منطقه اثر شرایط نامساعد دریایی سواحل و فراساحل مرکزی ،جنوبی و فراساحل شمالی بوشهر و فردا سه شنبه جهت وزش باید شمال غربی و منطقه اثر آن سواحل و فراساحل استان است.

مساعدی یادآور شد: در مدت یاد شده نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه ترددهای شناور سبک و قایق های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن شناورها و بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین و همچنین خطر غرق شناگران هشدار سطح نارنجی ( اقدام ضروری) داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha