۳۰ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان طرح ضیافت الهی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ میزبان طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری است.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ طرح از ۲۲ اسفند تا۲۳ فروردین در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های تحویل سال شامل قرائت مجلسی قرآن کریم، قرائت مناجات آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال در همه بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاوه‌بر آن آیین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و همچنین گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال انجام می‌شود.

امیری اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای طرح قرار دوازدهم در استان نیز افزود: این طرح که با هدف کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت پیش‌بینی شده است امسال در ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جمهوری اسلامی در بقاع متبرکه مجری طرح اجرا می‌شود.

امیری به برنامه‌های شاخص بقاع متبرکه استان به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: برپایی محافل جزء خوانی قرآن کریم، برپایی نماز جماعت، برگزاری برنامه سخنرانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تفسیر در بقاع متبرکه استان از جمله این برنامه‌هایی است که در قالب ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم افطاری ساده، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در سحرگاه، برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با عنوان «خدیجه، مادر امت» از دیگر برنامه‌های رمضانی بقاع متبرکه در طرح ضیافت الهی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اعزام بیش از ۲۰ روحانی و مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

امیری بیان داشت: زائرسراهای واقع در بقاع متبرکه آماده اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز است.

به گزارش ایرنا، ۱۰۱ امامزاده در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha