۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85414846
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی مورد حمایت قرار گرفت

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85414846
هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی مورد حمایت قرار گرفت

بجنورد-ایرنا- مسوول انجمن سینمای جوان خراسان شمالی گفت: هشت فیلم کوتاه پس از ارزیابی داوران در شورای پیچینگ استان برای تولید انتخاب و مورد حمایت قرار گرفت.

یاشار ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این تعداد فیلم کوتاه از میان ۲۱ فیلم حرفه ای و نیمه حرفه ای فیلمسازان استان برای تولید انتخاب و از سوی انجمن سینمای جوانان ایران مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه یک فیلم حرفه ای و هفت فیلم دیگر از بخش آثار غیر حرفه ای از سوی هیات داوران انتخاب شده اند، تصریح کرد: فیلم های "تپه ماهرخ" به کارگردانی مهتاب محمودی، "مطرب" به کارگردانی علی جنتی، "ریموت" به کارگردانی حسین سنگ برگان، "گورکن" به کارگردانی امید درتومی، "کودک و سرباز" به کارگردانی نوح امانی، "هفت سالگی" به کارگردانی پریسا شادمان و "کار در خانه" به کارگردانی اسما صدیقی نیمه حرفه ای و "مرخ" به کارگردانی حسین فیروزه به عنوان فیلم حرفه ای در زمره آثار منتخب برای تولید هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هاشم مسعودی، مسعود زارعیان، علی بنائیان، امیر بیاتی، مسعود انفرادی و ابراهیمی، آثار را در شورای پیجینگ استان داوری کردند.

به گزارش ایرنا، سینماهای استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است و ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم های سینمایی در استان بودند.

۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است و اینک تنها در مرکز استان خراسان شمالی یک سینما با ظرفیت حدود ۱۰۰ صندلی فعال است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha