تشکل‌های محیط زیستی در افزایش آگاهی مردم در حوزه محیط زیست موثر بودند

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تشکل‌های محیط زیستی در آگاهی‌رسانی و آموزش مسائل محیط زیست در سطح کشور عملکرد بسیار موثر و مفیدی دارند.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی روز یکشنبه در جلسه نشست با تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی که با حضور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: سمن های محیط زیستی همواره در مقاطع مختلف همراه سازمان محیط زیست بودند و رویکردهای مطالبه گرانه را نیز در کنار دغدغه های خود مطرح می کنند و این همیشه برای سازمان حفاظت محیط زیست دارای اهمیت ویژه بوده است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از سال آینده تسریع در روند مجوز تشکل‌های مردم نهاد را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم تا مشکلی در این مسیر وجود نداشته باشد.

تشکل‌های مردم نهاد میانجی میان مردم و دولتمردان

دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست در این نشست با اشاره به اینکه تشکل های مردم نهاد در دنیا نقش میانجی بین مردم و دولتمردان را بازی می‌کنند، تاکید کرد: تشکل های محیط زیستی در طی یک دهه اخیر توانستند مطالبه گری در حوزه محیط زیست را به یکی از مسایل جدی در کشور تبدیل کنند و در این خصوص لازم است مدیران استان ها ارتباط سازنده ای با تشکل ها داشته باشند.

محمد الموتی قانون مسئولیت‌های اجتماعی که در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است را نکته‌ای مهم ارزیابی کرد و افرود: لازم است سازمان حفاظت محیط زیست پیش از تصویب این قانون دیدگاه کارشناسی خود را در این زمینه مطرح کند.

الموتی اضافه کرد: تشکل های محیط زیستی در سطح استان ها دغدغه ها و مطالباتی دارند که لازم است سازمان محیط زیست سازوکار مشخصی را جهت ارتباط سازنده با این نهادهای مدنی در نظر گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha