۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85414324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۵۰۰ مکان برای اجرای طرح ملی "ورزش و مردم"

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبر: 85414324
اختصاص ۱۵۰۰ مکان برای اجرای طرح ملی "ورزش و مردم"

بوشهر- ایرنا- سرپرست دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در فاز نخست طرح ملی" ورزش و مردم" یکهزارو ۵۰۰ مکان ورزشی به اجرای این طرح اختصاص یافت.

" علیرضا کلانتری " روز یکشنبه در نشست تخصصی طرح ملی ورزش و مردم در بوشهر اظهار کرد: براساس اصل سوم قانون اساسی آموزش و تربیت بدنی برای مردم رایگان است که در همین راستا در فاز نخست این طرح ۶ هزار سانس، برنامه عمومی ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای یک میلیون نفر به صورت رایگان ارائه می شود.

وی افزود: تلاش می‌شود ظرف یک سال آینده ۱۰ میلیون نفر در طرح ملی ورزش و مردم مشارکت کنند.

سرپرست دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان ،بوشهر ، فارس ، هرمزگان و خراسان شمالی به صورت پایلوت آغاز شده است.

کلانتری گفت: ۳۴ مکان ورزشی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز اجرای فاز نخست این طرح را برعهده خواهند داشت .

وی افزود: توسعه ورزش کشور از مسیر ورزش همگانی می‌گذرد و برای بهره مندی از این مهم در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی به ریاست شخص رییس جمهور مصوب شد طرح ملی ورزش و مردم در سراسر کشور اجرایی شود.

کلانتری یادآور شد: در توسعه ورزش همگانی، غفلت و در دوره‌های مختلف کوتاهی شده است.

وی گفت: باید سیاست‌ها را در حوزه ورزش‌های همگانی براساس آمایش سرزمینی و طرح ملی توسعه ورزش برنامه‌ریزی کنیم‌.

کلانتری ادامه داد: این سیاست‌ها را شورای عالی ابلاغ می‌کند و ما همه مکلفیم در کنار هم آنها را به درستی اجرا کنیم.

 در آیینی با حضور سرپرست دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان مسوولان و جمعی از علاقه مندان ورزش صبحگاهی شهر بوشهر در سالن ورزشی فجر از طرح ملی ورزش و مردم در استان بوشهر رونمایی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در این آیین با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در این طرح اظهار داشت: با اجرایی این طرح آحاد مردم بصورت رایگان می توانند به امر ورزش همگانی بپردازند.

"یاسر جمالی " افزود: اماکن ورزشی مناسب در استان برای اجرای این طرح در ۲نوبت صبح و بعداز ظهر با همراهی هیات ورزش های همگانی در اختیار این طرح قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha