۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85414272
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زنگ خطر برای سودجویان زمین در منطقه دربند مهدیشهر به صدادرآمد

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی اراضی منطقه دربند شهرستان مهدیشهر ملاحظات قانونی و رفاه حال عموم مردم را مدنظر قرار دهد، گفت: زنگ خطر برخورد قانونی با دلالان و سودجویان زمین در این منطقه به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبدالهی روز یکشنبه در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی با دستور کار بررسی اختلاف مطروحه در مورد اراضی ملی و مستثنیّات منطقه دربند مهدیشهر، افزود: در مسیر ساماندهی وضعیت کاربری اراضی زراعی منطقه دربند مهدیشهر، رفاه اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

وی گفت که در موضوع ساماندهی وضعیت اختلافات موجود پیرامون اراضی ملی و مستثتیّات منطقه دربند مهدیشهر نهاد های مسئول پیگیری های قانونی را در دستور کار قرار دهند تا چالش های پیشروی هموار شود.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی از نهادهای قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی در کارگروه نظارت و ساماندهی اراضی دربند مهدیشهر با رویکرد فراهم‌سازی زیرساخت‌های هوشمندانه و سنجیده در منطقه، تاکید کرد: این روند باید به منظور رفع مشکلات و چالش ها بر مدار قانون و البته با سرعت مناسب انجام شود تا از وقوع تصرفات بیشتر جلوگیری به عمل آید.

زنگ خطر برای سودجویان زمین در منطقه دربند مهدیشهر به صدادرآمد

عبدالهی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع تصرفات غیرقانونی بعدی، این کارگروه مکلف است با برگزاری جلسات مثمر ثمر و تدوین طرحی جامع، برآیند ساماندهی اراضی متصرفی را چاره اندیشی کند و به دور از رفتارهای شتاب زده، ساماندهی، حفاظت و حراست صحیح از اراضی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شاکله و اساس این کارگروه حفظ وضعیت موجود در اراضی کشاورزی، زراعی و باغ‌ها است. قرار نیست رفاه اجتماعی مردم تحت تاثیر تبدیل کاربری های گردشگری به فضای مسکونی و شهری قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر اینکه ساماندهی به نفع مردم رقم بخورد، تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد در مسیر مساعدت و همیاری مطالبات مردمی گام برداشته شود تا مسائل و مشکلات عامه فیصله یابد، افزود: در مسیر ساماندهی اراضی منطقه دربند مهدیشهر، زنگ خطر برخورد قانونی با دلالان و سودجویان به صدا درآمده است و با متعرضین به حقوق عمومی برابر موازین قانونی رفتار خواهد شد.

دربند منطقه ای بین مهدیشهر و شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد، با فاصله ۲۰ کیلومتر از سمنان، خوش‌آب و هوا و دارای باغ‌هایی است طی سال‌های گذشته و با افزایش ارزش زمین در این منطقه، مورد توجه بسیاری از سازندگان و گاه سودجویان قرار گرفته و در برخی موارد با زمین‌خواری و منازعات حقوقی بین مالکان همراه شده است.

غار تاریخی مهدیشهر با سابقه ای بیش از ۱۲۰ میلیون سال و با بلندترین ستون استالاگمیت(ستون سنگی وارونه Stalagmite) ایران، در منطقه دربند قرار گرفته و چند هتل نیز در این منطقه واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha