۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85414223
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۵۶۴ هکتار از زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۵۶۴ هکتار از زمین‌های ملی منابع طبیعی استان به ارزش ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در سال جاری رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «سعید جزایی» روز یکشنبه در نشست با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با تاکید بر این نکته که حفاظت از زمین‌های ملی و طبیعی مورد توجه ویژه دستگاه قضا است، افزود: اسناد تک برگ زمین‌های منابع طبیعی استان مرکزی از قوه قضایه تحویل استان شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در سال جاری ۲۴۳ فقره پرونده در خصوص زمین‌های ملی استان مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف و روند رفع تصرف اجرایی شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع سبز اهمیت ویژه دارد و باید توجه داشت که تداوم و افزایش بارندگی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ارتباط مستقیم با حفظ این منابع دارد.

حجت‌الاسلام جزایی اظهار کرد: در استان مرکزی اقدامات موثری برای تولید نهال و اجرای طرح جنگل‌کاری و درختکاری انجام شده است به طوری که این استان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از استان‌های پیشرو است.

وی ادامه داد: نیاز است دیگر استان‌های کشور از برنامه‌های استان مرکزی در تولید نهال و کاشت درخت، بذر و نهال الگوبرداری کنند.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این نشست مراسم کاشت نهال و بوته گل محمدی در محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با حضور مسئولین برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha