سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز افزایش می‌یابد/ساخت هزار کلاس درس در تهران

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز  ۵.۲۸ متر مربع است و قرار است این سرانه در برنامه هفتم به ۶.۱ متر مربع توسعه یابد.

حمیدرضا خان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان در کشور اظهار داشت:سند تحول در زیر نظام فضا و تجهیزات سرانه ۸.۳۴ متر مربع برای هر دانش‌آموز را تعیین کرده است یعنی باید در این حوزه کار شود. خشکسالی، چرخش جمعیتی، مهاجرت و ایجاد مشاغل کاذب در حوزه مرزی و در واقع تغییر ترکیب جمعیتی کار را سخت کرده است.

معاون وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه مجلس و دولت احکام حمایتی خوبی برای سازمان نوسازی مصوب کرده‌اند، گفت: ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده برای مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و تخریبی مناسب است که در آخرین پیوست تصویب شد که امیدواریم در بودجه سالانه اختصاص یابد.

سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز افزایش می‌یابد/ساخت هزار کلاس درس در تهران

ساخت هزار کلاس درس در تهران

خان‌محمدی درباره مقاوم سازی مدارس تهران اظهار داشت: در شهر تهران مسئله کمتر است اما در حاشیه کلانشهر تهران مانند پردیس، شهریار، ورامین، پاکدشت، اسلامشهر، شهرری و رباط کریم چالش داریم.

وی افزود: رییس جمهور در سفر خود به این مناطق اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این مناطق مصوب کرد و در تهران سال گذشته هزار کلاس درس تقدیم دانش آموزان شد. با توجه به عدالت و شاخص عدالت در این مناطق برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha