۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85414090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز انتخاب پرتغالی‌ها: تداوم دولت چپگرا یا ترجیح راست میانه

تهران – ایرنا - رای‌دهندگان پرتغالی امروز به پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا تغییر به یک دولت راست‌ میانه یا حفظ دولت چپ‌ میانه در قدرت را برگزینند؛ هر چند که به‌نظر می‌رسد هیچ یک از این دو، راه روشنی برای کسب اکثریت مطلق در این انتخابات را نداشته باشند.

به گزارش ایرنا از رویترز، در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس در پرتغال، اقبال عمومی به حزب راست افراطی چِگا رو به افزایش است و این حزب می‌تواند در مذاکرات پس از انتخابات نقش ایفا کند.

مسائل مطرح در مبارزات انتخاباتی فقیرترین کشور غرب اروپا شامل بحران حاد مسکن، دستمزدهای پایین، افت بهداشت و درمان و فساد است که بسیاری آن را ناشی از عملکرد احزاب سنتی می‌دانند.

شعبه‌های رای‌گیری ساعت ۸ صبح به وقت محلی باز شده و ساعت ۷ بعد از ظهر بسته خواهند شد. بیش از ۱۰ میلیون پرتغالی واجد شرایط انتخاب ۲۳۰ نماینده مجلس بوده و پیش بینی می شود که نتایج انتخابات حوالی نیمه شب امشب به وقت محلی منتشر شود.

اتحاد دموکراتیک احزاب راست ‌گرا در اکثر نظرسنجی‌ ها پیشتاز است، اما به سختی می تواند بدون حمایت چگا دولت تشکیل دهد.

یافته‌های جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از وعده‌های چگا برای از بین بردن فساد و مقابله با مهاجرت "بیش از حد" از زمان برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۲ تاکنون تقریباً دو برابر شده است، هر چند که این حزب در میان دیگر احزاب در جایگاه سوم باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha