مربیان غیرقانونی دفاع شخصی کرمان منتظر پیگرد قانونی باشند

کرمان - ایرنا - دبیر هیات جودو شهرستان کرمان با اشاره به مربیانی که حکم آنان با فدراسیون جودو و دفاع شخصی مغایرت داشته باشد و مجوز از کمیته دفاع شخصی استان کرمان ندارند گفت: فعالیت این مربیان غیرقانونی است و پیگرد قانونی می‌شود.

معین رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عواقب شرکت در باشگاه های دفاع شخصی بدون مجوز، برعهده مربیان و هنرجویان است و در صورت وقوع هرگونه حادثه و شکایت شرکت کنندگان و خانواده ها به مراجع قانونی، کمیته دفاع شخصی استان کرمان پاسخگو نخواهد بود.

وی با تاکید بر بخشنامه ابلاغی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه تمامی فعالیت های دفاع شخصی باید در قالب گروهی در زیرمجموعه فدراسیون جودو صورت گیرد اظهار داشت: هرگونه فعالیت با این عنوان در سایر فدراسیون ها بدون وجاهت قانونی است.

دبیر هیات جودو شهرستان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت ورزش رزمی دفاع شخصی زیرپوشش و نظارت فدراسیون جودو قرار دارد و تمامی فعالیت های مرتبط با آن از طریق این فدراسیون صورت می گیرد، گفت: طی نشست مشترک هیات جودو استان و شهرستان کرمان، رییس کمیته دفاع شخصی استان کرمان نیز به‌تازگی منصوب شد.

مربیان غیرقانونی دفاع شخصی کرمان منتظر پیگرد قانونی باشند
معین رحیمی

وی یادآورشد: طی یک ماه گذشته کمیته دفاع شخصی استان ساماندهی و شکل جدیدی به خود گرفته است و در این کمیته تلاش برآن است با برنامه های پیش رو و مصوب، استان کرمان در آینده ای نزدیک، در دفاع شخصی نتایج خوبی را در سطح کشور و همچنین عرصه های بین المللی کسب کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: با هدف جایگاه رشته ورزشی دفاع شخصی، از برنامه های این کمیته در هیات جودو استان کرمان به طور منظم و موثر حمایت خواهد شد.

معرفی با زبان فارسی، لباس و سلاح ایرانی

وی با اشاره به سخنان نماینده سازمان جهانی دفاع شخصی در ایران گفت: از طریق ورزش کاراته، زبان ژاپنی، احکام و لباسشان و همچنین رشته تکواندو زبان کره ای و در رشته ووشو نیز زبان چینی به جهانیان منتقل شده؛ ما نیز با دفاع شخصی، زبان فارسی، لباس و سلاح ایرانی یعنی چوب دستی را که از زمان رومیان تاکنون در مبارزات در دست جنگجویان و ورزشکاران بوده به جهانیان می شناسانیم.

دبیر هیات جودو شهرستان کرمان افزود: به دنبال این تفکر و بینش در کمیته دفاع شخصی استان کرمان گام هایی محکم و استوار برای رسیدن به ترقی و پیشرفت برخواهیم داشت، به آن امید که ثمره آن را در آینده ای نزدیک مشاهده کنیم.

وی ساماندهی باشگاه های دفاع شخصی دارای مجوز در سطح استان را یکی از برنامه های اصلی کمیته دفاع شخصی استان کرمان عنوان کرد و گفت: طی نشست هم اندیشی کمیته دفاع شخصی استان برای تصویب تقویم ورزشی ۱۴۰۳، مقرر شد برگزاری استاژ مربیگری درجه سه و همچنین برگزاری دوره داوری در سه ماهه نخست سال جدید در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه مرحله مربیگری درجه سه دفاع شخصی طی چهار روز متوالی به صورت همزمان برای آقایان و بانوان در ۲ سالن مجزا و با حضور بهترین مدرس کشوری به میزبانی شهرستان کرمان برگزار خواهد شد؛ یادآورشد: تاریخ دقیق برگزاری این استاژ پس از اخذ تائیدیه های لازم از سوی فدراسیون جودو اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مربیان ورزش های رزمی (جودو،کاراته، تکواندو، ووشو) که علاقه مند به رشته دفاع شخصی هستند با دارا بودن کمربند دان ۲ و اخذ معرفی نامه از هیات مربوطه و تحویل مدارک مورد نظر، به هیات جودو مراجعه و برای اخذ مربیگری دفاع شخصی اقدام کنند.

دبیر هیات جودو شهرستان کرمان گفت: طی هفته جاری مکاتباتی از سوی هیات جودو استان کرمان با هیات های ورزش های رزمی استان درخصوص اعلام برنامه های مصوب کمیته دفاع شخصی انجام خواهد شد تا هیات های مربوطه بتوانند مربیان علاقه مند به این رشته ورزشی را که شرایط لازم را دارند طی نامه ای رسمی معرفی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha