۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85413901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ درصد تصادفات قزوین در آزادراه اتفاق می‌افتد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85413901
۴۹ درصد تصادفات قزوین در آزادراه اتفاق می‌افتد

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه استان قزوین گفت: ۴۹ درصد تصادفات این استان بر اساس تحلیل نوروز گذشته در آزادراه‌ها و بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز یکشنبه در رزمایش نوروزی استان قزوین اظهار کرد: تحلیل تصادفات نوروز سال گذشته به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با اقدامات پیشگیرانه از بروز سوانح جاده‌ای جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد تصادفات ما به خاطر توجه نکردن به جلو ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده که باید در این راستا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

سرهنگ ذاکری منش ادامه داد: سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران دچار سانحه تصادف می‌شوند که بخش قابل توجهی از آن به خاطر رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی است.

این مسوول انتظامی تاکید کرد: حجم تردد خودروها در نوروز سال جاری با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان افزایش خواهد داشت که باید بتوانیم با همکاری و تعامل بین دستگاهی برنامه ریزی خوبی در ایام نوروز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شعار پلیس راه «آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت» است، ادامه داد: رزمایش ترافیکی پلیس به مدت ۲۰ روز در تمامی آزادراه‌های استان قزوین تداوم خواهد داشت.

سرهنگ ذاکری منش همچنین به استفاده از گروه‌های جهادی برای پیشبرد امنیت در آزادراه‌های استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: بستن کمربند ایمنی، پرهیز از عجله و شتاب و داشتن تجهیزات ایمنی از مهم ترین مواردی است که از سوی گروه‌های جهادی کنترل شده و باید توسط رانندگان رعایت شود.

رییس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: پلیس راه امسال با خودروها، تجهیزات کامل و نیروهای جدید با قوت تا پایان ایام نوروز در مسیرها به ایمن سازی آزادراه‌ها اقدام خواهد کرد.

سرهنگ ذاکری منش بیان کرد: با همدلی و همکاری متقابلی که بین دستگاه‌های استان قزوین برقرار است، امیدواریم بتوانیم سال خوبی را برای مسافران نوروزی فراهم سازیم.

این مسوول انتظامی به اقدامات انجام شده در ایام زمستان اشاره کرد و گفت: با مدیریت استان قزوین و با کمک دستگاه‌های اجرایی و نیروهای انتظامی زمستان خوبی را پشت سر گذاشتیم، و توانستیم در ایام انتخابات، دهه فجر و ۲۲ بهمن ماموریت‌ها را به پایان برسانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha