۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85413807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲.۳۷ درصد جمعیت شیروان سالمند هستند

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85413807
۱۲.۳۷ درصد جمعیت شیروان سالمند هستند

بجنورد-ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: ۲۰ هزار و ۳۳۵ نفر معادل ۱۲.۳۷ درصد از جمعیت این شهرستان خراسان شمالی سالمند هستند.

محمدرضا حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سن سالمندی، ۶۰ سال به بالا است که تعداد سالمندان شهرستان ثبت نام شده در سامانه سیب معادل، ۱۲.۳۷ درصد جمعیت است، این میزان در استان، ۱۰.۱۷ درصد و در کشور ۱۰.۴۳ درصد است.

وی بابیان اینکه تعداد جمعیت سالمندی بانوان این شهرستان بیشتر از آقایان است خاطرنشان کرد: از مجموع کل این قشر، ۹ هزار و ۵۶۹ نفر مرد معادل ۵.۸۲ درصد و ۱۰ هزار و ۷۶۶ نفر معادل ۶.۵۵ درصد خانم هستند.

حیدری با اشاره به افزایش تعداد سالمندان شهرستان در مقایسه با سال های گذشته عنوان کرد: جمعیت آنان از سال ۹۶ که، ۱۹ هزار و ۴۸ نفر بوده تا پایان سال گذشته به ۲۰ هزار و ۳۳۵ نفر افزایش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: پرفشاری خون درسالمندان، دیابت، سوء تغذیه، افت فشارخون وضعیتی، افسردگی، احتمال سقوط، تست تعادل مختل و سالمندان دچار هیپرکلسترولمی از جمله مشکلات این قشر است.

حیدری با اشاره به ارائه خدمات به سالمندان شهرستان افزود: مراقبت های بهداشتی غیرپزشک توسط مراقب سلامت یا بهورز، ارزیابی تغذیه، افسردگی، فشارخون، دیابت، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، غربالگری سرطان پستان در زنان و شناسایی و طبقه بندی خطرپذیری برای آنان ارائه می شود.

به گفته وی از مجموع کل جمعیت شهرستان، ۸۴ هزار و ۷۰۱ نفر مرد و ۸۲ هزار و ۹۹۷ نفر زن هستند.

این شهرستان دارای، ۲ خانه حمایتی سالمندان خانم است که اکنون ۵۲ نفر در آن نگهداری می شوند

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha