رییس سازمان اوقاف: مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی در همه کارها خدا را در نظر داشت

یزد- ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مرحوم آیت الله امامی کاشانی، همواره در همه کارها خدا را در نظر داشت و به دیگران نیز توصیه می کرد فقط خدا را در نظر داشته باشید و در راه کسب رضای او تلاش کنید.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "سیدمهدی خاموشی" روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله امامی کاشانی در یزد افزود: رضایت ما از دیگران بر اساس اشیاء نیست بلکه بر اساس افعال است و اگر در همه کارها خدا را در نظر داشتیم ،نقشه راه کمال را درست طی کرده ایم و کم نگذاشته ایم.

وی ادامه داد: دنیا محل گذر است و برای رسیدن به آخرت باید از خیلی چیزها گذشت و بهشت را به بها می دهند و به ادعا نمی دهند و لذا اگر کارها برای خدا باشد در این مسیر نیز موفق خواهیم بود و راه را درست طی کرده ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مرحوم آیت الله امامی کاشانی در اواسط دهه شصت با آموزش و پرورش جلسات مکرر داشت تا رشته معارف در مدارس ایجاد شود و برای انقلاب اسلامی نیرو سازی کند و با اهتمامی که داشت موفق شد .

خاموشی ادامه داد: بسیاری از شاگردان و فارغ التحصیلان رشته معارف در سراسر کشور الان مسئولیت فرهنگی کلان را دارند و نظام تربیتی که حضرت آیت الله کاشانی شکل داد در رشته معارف اسلامی می بینم و منشا خیرات و برکات برای کشور است.

رییس سازمان اوقاف: مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی در همه کارها خدا را در نظر داشت

وی افزود: اعتقادات ، قرآن، زبان عربی و انگلیسی و بخشی از احکام در رشته معارف تدریس می شود و بذر طیبی که آیت الله امامی کاشانی کاشت الان شجره طیبه ای شده است که میوه آن در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی کشور نمایان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:بنده توفیق داشتم و بیش از چهار دهه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مرحوم ایت الله امامی کاشانی بودم و اتصال به خداوند و خلوص نیت باعث باعث شد سر بلند شوند .

خاموشی اظهار داشت: هر چند از وجود ایشان محروم شدیم اما کتاب ها و آثار مرحوم آیت الله امامی کاشانی ماندگار خواهد بود و پرورش یافتگان این مکتب در رشته معارف و مدارس دینی نیز به عنوان باقیات الصالحاتی ماندگار هستند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha