توسعه بخش معدن زنجان نیازمند توجه جدی است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت:بخش معدن استان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برخوردار است که توسعه آن به توجه جدی مسوولان و مدیران مربوط نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: استان زنجان از ظرفیت های قابل توجهی در بخش معدن برخوردار است و با توجه به شعار سال باید برای فعالسازی این ظرفیت ها اقدام کرد.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری های بزرگ در استان و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این دیدار، گفت:امسال در بخش معدن با پیگیری های صورت گرفته شاهد وصول سه برابری حقوق دولتی معادن در سطح استان هستیم.

مجید گلشنی منفرد به احیای واحدهای بزرگ و تاثیر گذار در استان اشاره کرد و گفت: با احیای ۱۵ واحد غیر فعال در استان زمینه اشتغال برای یک هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

گلشنی افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته برای احیای این واحدها بالغ بر هفت هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: در بخش صادرات نیز با وجود کاهش میزان صادرات استان به دلیل کاهش قیمت های جهانی با افزایش سبد محصولات و کشورهای مقصد صادرات و اضافه شدن صادرکنندگان جدید به استان مواجه هستیم.

استان زنجان حدود ۳۰۰ معدن دارد که حدود نیمی از آنها فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha