کشف بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار عدد مواد محترقه در کرمانشاه
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار عدد انواع مواد محترقه و افزون بر ۴۳ کیلوگرم مواد محترقه دست‌ساز در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال طبق آئین و رسومی کهن در کرمانشاه همزمان با سراسر نقاط کشور برگزار می شود و متاسفانه طی سالیان اخیر استفاده از مواد محترقه خطرناک در این مراسم به رسمی غلط تبدیل شده و شاهد هستیم بعضا افراد خصوصا نوجوانان و جوانان دست به اقداماتی می زنند که هم برای خود و هم دیگران آسیب زاست.

وی افزود: در همین راستا و با تلاش همکاران طی ۲ ماه اخیر بیش از یک میلیون و ۱۳۶ هزار عدد انواع مواد محترقه که ۱۱۵ هزار عدد آن ها از نوع خطرناک و آسیب زا هستند، کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کشف بیش از ۴۳ کیلوگرم مواد منفجره دست ساز (اکلیل سرنج) نیز طی این مدت، گفت: نظارت بر کار اصناف و افرادی که اقدام به توزیع مواد محترقه می کنند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، یادآور شد: پلیس در کنار مردم خواهد بود تا عده ای معدود به بهانه جشن و شادی امنیت و آسایش خانواده ها را مختل نکنند.

سردار حاجیان همچنین با هشدار به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی گفت: این افراد چنانچه بخواهند از موقعیت و شرایط سوء استفاده کنند حتما با واکنش قاطعانه پلیس مواجه و خودروی آن ها توقیف و برای خودشان هم پرونده قضائی تشکیل می شود.

رییس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: امیدوارم در این روزهای پایانی سال خانواده ها از فرزندان خود بیشتر از گذشته مراقبت کرده و اجازه استفاده از مواد محترقه خطرآفرین را به آن ها ندهند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورتی که به حضور و کمک پلیس نیاز داشتند می توانند با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند و مطمئن باشند در اسرع وقت به مشکل آن ها رسیدگی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha