اختراع مایع شوینده گیاهی چندمنظوره با ویژگی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب

تهران- ایرنا- مبتکر کشورمان از اختراع مایع شوینده و ضدعفونی کننده چند منظوره فرآوری شده از مواد طبیعی و گیاهی با قابلیت جذب در طبیعت خبر داد و گفت: استفاده از این مایع شوینده در مصارف خانگی، حداقل ۸۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب به دنبال خواهد داشت.

نادرقلی قرائیان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در توضیح این اختراع خود اظهار داشت: این مایع شوینده چندمنظوره، ضدعفونی کننده و گندزدا با قابلیت جذب در طبیعت از مواد طبیعی و گیاهی تهیه شده است. این اختراع از قابلیت جایگزینی چندین ماده شوینده بهداشتی و صنعتی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه، این مایع شوینده گیاهی دارای قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی فوق العاده بالایی است، گفت: با توجه به طبیعی بودن این اختراع می توان گفت در هزینه های ریالی و مصرف آب و برق نیز به میزان ۸۰ درصد صرفه جویی به دنبال خواهد داشت.

اختراع مایع شوینده گیاهی چندمنظوره با ویژگی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب


این عضو انجمن مخترعان کشورمان می گوید: امتیاز این اختراع به گونه ای است که اثرات مواد شیمیایی را به سهولت و سرعت از روی تمام وسایل پاک خواهد کرد و این مایع شوینده برای طبیعت، انسان و حیوانات هیچ عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

به گفته این مخترع کشورمان، آب مصرفی حاصل از شست‌وشو بواسطه این مایع شوینده گیاهی را می توان مجددا بازیافت و در بخش های مختلف مورد استفاده قرار داد.

اختراع مایع شوینده گیاهی چندمنظوره با ویژگی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب

قرائیان با تاکید بر اینکه، این اختراع تحولی شگفت انگیز در صنعت مواد شوینده بهداشتی درپی خواهد داشت، با ذکر مثالی گفت: برای شست و شوی یک فرش ۱۲ متری نیاز به مصرف حداقل ۳۵۰۰ تا چهار هزار لیتر آب است اما میزان آب مورد نیاز شست و شو با استفاده از این مایع شوینده ضدعفونی کننده به ۵۰۰ لیتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در توضیح بیشتری افزود: بعد از خیس کردن فرش می توان بوسیله یک جارو تمام سطح فرش را آغشته به این مایع شوینده گیاهی کنیم و مدت یک تا یک و نیم ساعت فرش را به حال خود رها کرده سپس با پاروی فرش عمل آبکشی را انجام دهیم.

اختراع مایع شوینده گیاهی چندمنظوره با ویژگی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب

این مخترع ادامه داد: در نهایت فرش با کمترین خستگی و کمترین میزان استفاده از آب و بدون هر نوع مایع شوینده شیمیایی و مضر، ضدعفونی و گندزدایی شده و فوق العاده تمیز، براق و شفاف خواهد شد.

وی ادامه داد: از این مایع ضدعفونی کننده گیاهی همچنین می توان طبق دستورالعمل ساده برای شست و شوی سریع بسیاری از لوازم و اشیاء دیگر همچون انواع فلزات از جمله مس، برنز، طلا و نقره استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha