امام جمعه زنجان : کارکردهای متعدد مساجد باید احیا شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه زینت مسجد به نمازگزاران است، گفت: مساجد در تاریخ اسلام نقش و کارکردهای مختلفی داشته‌اند و باید نقش محوری مسجد و کارکردهای آن دوباره احیا شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه مسجد در صدر اسلام کارکردهای متعدد و مختلفی داشت، افزود: نخستین حرکت پیامبر پس از استقرار در مدینه ساخت مسجد بود که در آن دوران کانون تصمیم گیری فرهنگی، دینی، اجتماعی، قضایی و نظامی محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از مساجد بود، گفت: در سراسر کشور راهپیمایی‌های انقلاب از مساجد شروع و به مساجد ختم می‌شد.

حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس نیز کانون تربیت نیرو بوده به گونه ای که بسیاری از شهدای دفاع مقدس تربیت شده مساجد بودند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هنوز با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مساجد فاصله داریم، گفت: حضور پررنگ مردم در مساجد مورد انتظار است چرا که زینت مسجد به نمازگزاران است و عمران و آبادانی مسجد با حضور نمازخوانان و تعلیم دین، اخلاق و انسانیت ممکن است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه مساجد بهترین مکان در عصر جهاد تبیین از اندیشه‌های امامین انقلاب است، گفت: مساجد باید به مرکز تربیت انسانی به ویژه جوانان در همه ابعاد تبدیل شود.

کانون های مساجد بستر گفتمان سازی دینی و فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این برنامه کانون‌های مساجد را بستر گفتمان سازی دینی و فرهنگی در جامعه توصیف کرد و گفت: یکی از فرازهای مهم سند مهندسی فرهنگی استان ناظر بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

اصغر حاج علی اکبری با بیان اینکه هدف تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تقویت نیروهای مومن و انقلابی در تراز انقلاب است، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های کانونهای مساجد در استان با این جهت‌گیری است.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۶۲ پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان زنجان راه اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به فعالیت ۳۷۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha