تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات کشتی در قالب "جام صفوی" در اردبیل منعقد شد

اردبیل - ایرنا - تفاهم نامه برگزاری مسابقات کشتی در قالب "جام صفوی" در اردبیل بین فدراسیون کشتی، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه هماهنگی برگزاری جام بین المللی کشتی "جام صفوی" گرامیداشت رحیم علی آبادی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سید حامد عاملی استاندار اردبیل و دیگر مسئولان استان در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

بر اساس این تفاهمنامه، مسابقات کشتی اردیبهشت ماه سال آینده در سالن ورزشی ۶ هزار نفری جهان پهلوان رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات کشتی در قالب "جام صفوی" در اردبیل منعقد شد

در جریان سفر دی ماه سال جاری وزیر ورزش و جوانان به اردبیل و در آیین تجلیل از ورزشکاران این استان آرم "جام صفویه" رونمایی و به تأیید و امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده بود و در این چهار چوب قرار است هر سال مسابقات مهم و بین المللی ورزشی در رشته های مختلف از جمله کشتی، فوتبال، بسکتبال و وزنه برداری به میزبانی اردبیل برگزار شود.

برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و توسعه ورزش استان باعث شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های اردبیل و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

در استان اردبیل ۴۵۳ باشگاه ورزشی و ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha