۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85413254
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پرونده کورس اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد+ فیلم

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبر: 85413254
پرونده کورس اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - پرونده مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با برگزاری روز چهارم و آخر هفته هجدهم و قهرمانی این رخداد ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روز چهارم و پایانی این مسابقات عصر امروز شنبه، ۵۶ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، یک دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر دور به شرح ذیل است:

در دور اول این مسابقات، ۱۲ راس اسب سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته میدان آزاد به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «آتاقوش جابر» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «گل سقر» و «پینار حبیب لی» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن در دسته برنده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «رخشان بلوچستان» اول شد و اسب‌های «آتا شیر» و «پرنسا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «سمیرا میس» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آرژانتین» و «آی گنبد» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز آخر هفته هجدهم و قهرمانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «سمرقند» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «مستر اسپید» و «هج لا» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «فرناندو» اول شد و اسب‌های «جوکوویچ» و «سار سارا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فلوکی» اول شد و اسب‌های «ونکوور» و «دیزلی لند» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز چهارم و آخر هفته هجدهم و قهرمانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان هشت میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است درصورت موافقت فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، کورس بهاره اسبدوانی گنبدکاووس پس از ماه مبارک رمضان شروع شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha