۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85413248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوئد کمک به آنروا را از سر می‌گیرد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85413248
سوئد کمک به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- دولت سوئد امروز (شنبه) اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را با پرداخت اولیه به مبلغ ۲۰ میلیون دلار از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری بارونز، دولت سوئد تصریح کرد که از سرگیری کمک‌ها به آنروا را پس از دریافت تضمین‌هایی مبنی بر بررسی‌های بیشتر در مورد هزینه‌ها و کارکنان این آژانس انجام می‌دهد.

در بیانیه استکهلم آمده است: دولت ۴۰۰ میلیون کرون برای سال ۲۰۲۴ به آنروا اختصاص داده است. تصمیم امروز مبنی بر اولین پرداخت به مبلغ ۲۰۰ میلیون کرون (۲۰ میلیون دلار) است.

سوئد نیز مانند چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم صهیونیستی اسرائیل به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، کمک های خود به این نهاد امدادرسان را به حالت تعلیق درآورد؛ اقدامی که با خوشحالی و استقبال صهیونیست‌های اشغالگر و اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

در همین حال، آنروا نیز تحت فشارهای رژیم صهیونیستی قرارداد و همکاری شماری از کارکنان خود در نوار غزه را فسخ کرده است.

استکهلم اعلام کرد که برای از سرگیری کمک‌ها، آنروا موافقت کرده است که «اجازه کنترل، حسابرسی مستقل، تقویت نظارت داخلی و کنترل بیشتر بر کارکنان آژانس را فراهم کند.»

بر اساس این گزارش، این اقدام سوئد پس از آن صورت گرفت که کمیسیون اروپا در اوایل ماه جاری [میلادی] اعلام کرد که ۵۰ میلیون یورو از بودجه تخصیصی به آنروا را آزاد خواهد کرد.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع یا به حالت تعلیق در آورده‌اند که سازمان ملل پیشتر اعلام کرد یک چهارم جمعیت غزه در یک قدمی قحطی و کودکان در بدترین شرایط تغذیه قرار دارند و آتش‌بس «آخرین فرصت برای پیروزی عقل و انسانیت است.»

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (شنبه) در تازه ترین آمار اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۰ مورد جنایت علیه غیرنظامیان در غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۸۲ فلسطینی شهید و ۱۲۲ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب قربانیان جدید، تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را ازسرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha