راهکارهایی برای یک چهارشنبه سوری بدون حادثه+فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به در پیش بودن جشن سنتی چهارشنبه سوری گفت: در کنار خانواده بودن یکی از راهکارهای مهم برای رقم زدن یک جشن سنتی و بدون حادثه است.

به گزارش ایرنا، سیدجلال ملکی در آستانه مراسم چهارشنبه سوری اظهار کرد: راهکارهای زیادی وجود دارد که این جشن بدون حادثه و تلفات جانی برگزار شود که یکی از این راهکارها در کنار خانواده بودن است.

وی افزود: نوجوانان و جوانان همواره در جشن چهارشنبه سوری دچار حادثه می‌شوند که در این زمینه باید بدانند که نگهداری و کار کردن با مواد محترقه بسیار خطرناک است حتی برخی از این مواد آنقدر حساس است که انتقال حرارت بدن منجر به انفجار و بروز حادثه می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: نقش آموزش نیز بسیار مهم است که معلمان و اساتید دانشگاه در کلاس درس باید دانش آموزان و دانشجویان را از خطرات مواد محترقه آگاه کنند.

به گفته وی، هر گونه فعالیت، نزدیک شدن و حتی بازی کردن با مواد محترقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سه‌شنبه شب آخر سال را برای برخی به پایان عمر تبدیل کند.

ملکی به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان این جشن سنتی را در کنار خانواده برگزار کنند چرا که در محیط‌های عمومی افراد حس تعلق به یکدیگر ندارند و بدلیل عدم وابستگی و دلسوزی دست به حرکات ناشایست و غیر قابل جبران می‌زنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha