کیف پول «شاهد سیر» از سال آینده برای ایثارگران شارژ می‌شود+ فیلم

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر با بیان اینکه برای برقراری عدالت و بهره‌مندی همه ایثارگران از خدمات رفاهی، سامانه‌ای با عنوان «شاهد سیر» راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه مجهز به یک کیف پول است که از سال ۱۴۰۳توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس درجه ایثارگری و درصد جانبازی برای جامعه هدف شارژ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، میثم جعفری روز شنبه- ۱۹ اسفند- در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس هتل هویزه برگزار شد، بیان کرد: همه خدمات گردشگری اعم از خرید بلیت هتل‌های داخلی و خارجی ویژه بنیاد شهید، خدمات خرید بلیت قطار و اتوبوس به صورت برخط از طریق سامانه «شاهد سیر» به ایثارگران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه مجهز به یک کیف پول است، گفت: از سال ۱۴۰۳ بر اساس درصد جانبازی و درجه ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جامعه هدف شارژ می‌شود و خانواده شهدا و ایثارگران می‌توانند از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند،با بانک دی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم تسهیلات را با نرخ مناسب در اختیار ایثارگران قرار دهیم.

جعفری تاکید کرد: در گام اول ایثارگرانی که از بنیاد شهید حقوق دریافت می‌کنند، می‌توانند از خدمات سامانه شاهد به صورت اقساطی بهره‌مند شوند.

۱۵۹ میلیارد تومان هزینه برای تورهای زیارتی و سیاحتی ایثارگران

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر با بیان اینکه امسال خدمات و امکانات مختلفی از سوی این سازمان به جامعه ایثارگران ارائه شده است، گفت: امسال هزینه خدمات به جامعه ایثارگران در قالب اقامت رایگان و پذیرایی در تورهای زیارتی و سیاحتی سه شب در شمال کشور و شهر مقدس مشهد، ۱۵۹ میلیارد تومان هزینه برای این سازمان در برداشته است.

جعفری افزود: امسال ارائه خدمات گردشگری توسط شرکت شاهدان کوثر هم مد نظر قرار گرفت و به ۱۵ هزار ایثارگر در مجموع ۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای اعزام به عتبات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال مجموعه هتل‌های کوثر افتتاح شدند، اظهار داشت: هتل «خورشید هشتم» با تمام امکانات و با هویت جدیدی افتتاح شد، این هتل جز اولین مجموعه دارای هویت فرهنگی و سلامت است.

راه اندازی کتابخانه بین‌المللی در هتل خورشید هشتم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر خاطرنشان کرد: مجموعه هتل‌ها در دنیا دارای سبک‌های مختلف هستند و سبک زندگی خاصی را ترویج می‌کنند، ما هم در گروه هتل‌های کوثر به دنبال یک سبک زندگی مشخص هستیم، در همین راستا یک کتابخانه در هتل خورشید هشتم در شهر مشهد با یکهزار و ۵۰۰ جلد کتاب با امکانات جانبی مانند تبلت، راه اندازی کردیم که مورد اقبال مسافران قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: کتابخانه هتل خورشید به صورت بین المللی است و ۳۵ درصد کتاب‌های آن به زبان عربی و انگلیسی است تا مسافران خارجی هم بتوانند از آن بهره مند شوند، به دنبال این هستیم تا کتابخانه ای به همین شکل در مجموعه هتل هویزه و سفید کنار ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر درباره عملکرد این سازمان در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران اظهار داشت: توسعه خدمات به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران مد نظر قرار گرفته است، اکنون ۲۷۱ مرکز ارائه خدمات در سراسر کشور داریم.

جعفری با بیان اینکه هر ساله به تعداد زیادی از ایثاراگران خدمات مانند آب‌درمانی، توان‌بخشی و خدمات رفاهی ارائه می‌شود، افزود: از ابتدای امسال ۱۲۰ میلیارد تومان خدمات به ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ ایثارگر ارائه شده است.

وی گفت: برای برقراری عدالت و اینکه همه ایثارگران از خدمات رفاهی بهره‌مند شوند سامانه‌ای با عنوان شاهد سیر راه اندازی شده و همه خدمات گردشگری اعم از خرید بلیط هتل‌های داخلی و خارجی ویژه بنیاد شهید وخدمات خرید بلیط قطار و اتوبوس به صورت برخط از طریق این سامانه به ایثارگران ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر اظهار داشت: مقدمات تبدیل ۶ مجتمع ایثار به هتل‌های چهار ستاره و ۶ مرکز به مراکز اقامتی فراهم شده است.

جعفری با بیان اینکه موسسه ایثار از زمان دولت نهم تشکیل شده است تا سازمان‌های خدمات رسان مثل مراکز درمانی، ورزشی و اقامتی در یک سازمان ادغام شود، توضیح داد: ۲۷۱ مرکز زیرمجموعه این سازمان به جانبازان در مراکز استان‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراکز سازمان کوثر شامل سالن‌های چندمنظوره، سالن های اجتماعات و پذیرایی و اردوگاه در استان‌ها امکانات مختلفی دارند و به ایثارگران خدمات ارائه می دهند، گفت: برخی از مراکز سازمان دچار استهلاک شده است، البته مشکلات برخی از آنها مرتفع شده است و امسال برای تعمیر دیگر مراکز، قراردادی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha