افتتاح طرح‌های صنعتی استان سمنان پنج‌هزار و ۱۰۰ اشتغال ایجاد کرد

سمنان - ایرنا - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی صنایع استان در سال ۱۴۰۲، گفت: پنج‌هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری‌های جدید ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا قدس روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها، افزود: با سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در بخش صنعت استان سمنان، زمینه اشتغال بیش از پنج‌هزار و ۱۰۰ نفر فراهم شد.

وی ادامه داد: ۲۱۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۵۱ هزار میلیارد ریال در استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه صادر شد و صدور پروانه‌ بهره‌برداری در حوزه صنعت در واقع همان سرمایه‌گذاری‌ تحقق یافته است.

این مسوول تصریح کرد: ۸۵۴ مجوز صنعتی امسال در استان سمنان صادر شد که از این تعداد ۲۱۵ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری و ۶۳۹ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸۷ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۶ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

طبق گزارش‌ها، استان سمنان با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای حدود ۶۰ هزار نفر به عنوان گلوگاه مهم اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود.

سمنان با نرخ رشد اقتصادی پنج و ۲ دهم درصد، جزو سه استان کشور در شاخص پویایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha