۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85413019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «ائی‌ام فورستر» منتشر شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85413019
کتاب «ائی‌ام فورستر» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «ائی‌ام فورستر» مقدمه‌ای است تخصصی بر فهم فورستر که علاوه بر سودمندی آن برای نوآموزان، برای پژوهندگان و متخصصان نیز مفید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب ائی‌ام فورستر به هیچ روی کتابی نیست منحصر به ذکر رخدادهای معمول زندگی‌نامه‌ای، بلکه عکس، مقدمه‌ای است تخصصی بر فهم فورستر که علاوه بر سودمندی آن برای نوآموزان برای پژوهندگان و متخصصان نیز مفید خواهد بود.

نویسنده در این کتاب، متمرکز است بر شرح و تبیین این ایده بنیادی فورستر او بر خواننده روشن می‌کند که فورستر در اشتغال به ژانرهای متنوع و گاه نامتعارف چگونه در کار نمایاندن شیرازه فرهنگ در پس تار و پودهای جزئی و عینی زندگی است. نویسنده در این کتاب با تبیین اشکال گوناگون خلاقیت هنری فورستر اعم از «رمان های حومه ای»، «رمان هندی» و «کار در بی‌بی سی»، یعنی گونه کلام شفاهی، شرحی درخشان از زندگی ادبی فورستر فراهم می کند.

در خلاصه کتاب «ائی‌ام فورستر» آمده است: فورستر رمان‌نویس و منتقد بزرگ انگلیسی است که در گونه واقع‌گرایی و نوگرایی مطالب ارزشمندی را به دنیای ادبیات هدیه کرده است، لحن صریح وی در نگارش رابطه های انسانی و انتقادهای جامعه ادبی در روزگار زندگی او، وی را بسیار متاثر و اندوهگین می ساخت به طوری که بسیاری از آثار او بعد از مرگش اجازه چاپ یافت، ولی فورستر ژانر و شیوه نگارش خود را تا پایان عمر ادامه داد، هر چقدر و در هر فرمی که نوشت حسی از نقاط عطف تاریخی را چنان دقیق در متنش دخیل کرد که خود گونه را در جهتی تازه انداخت، در کتاب زندگی نامه فورستر، به زندگی فرهنگی این چهره شاخص و آثار ارزشمند وی پرداخته شده است، شیوه شخصیت‌پردازی و پیرنگ داستانی او الگوی مناسبی برای نوشتار ادبی است، او همواره به انتخاب بین زندگی ماشینی و زندگی با ارزش های انسانی پرداخت.

کتاب «ائی‌ام فورستر» نوشته مری لاگو و با ترجمه سما قرائی در ۲۹۰ صفحه منتشر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha