۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85413013
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دفتر امور خاک در جهاد کشاورزی سمنان فعال شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85413013
دفتر امور خاک در جهاد کشاورزی سمنان فعال شد

سمنان - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی دفتر امور خاک در این سازمان گفت: پیگیری قوانین و مقررات و شناسایی چالش‌های حوزه خاک‌های کشاورزی و راهکارهای مقابله با این چالش‌ها از اهداف فعالیت این دفتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شاهینی روز شنبه در آیین آغاز فعالیت دفتر امور خاک جهادکشاورزی استان سمنان، درباره اهمیت خاک افزود: خاک به‌عنوان یک منبع طبیعی مهم بر ثروت ملت‌ها و امنیت غذایی هر کشور تأثیر دارد.

وی افزود: با رشد روزافزون جمعیت در جهان و محدودیت منابع خاک، سرانه زمین و تولید محصولات کشاورزی در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو شناخت و تمرکز بر چالش‌های پیش روی منابع خاک کشاورزی، ما را در مدیریت بحران و انتخاب راهبردهای مقابله مناسب و اقدامات بهینه یاری می‌دهد.

شاهینی با اشاره به‌ضرورت تبیین جایگاه خاک در کشور گفت: با توجه به وظایف و تکالیف قانونی در این حوزه، وجود تشکیلاتی رسمی و تخصصی در حوزه امور خاک کشاورزی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کاملاً ملموس است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: افزود: در این راستا دفتر امور خاک کشاورزی مدیریت آب‌وخاک استان سمنان با هدف اقدام به راه‌اندازی دفتر امور خاک کرد. هماهنگی جهت انجام مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت پذیری خاک با هدف مدیریت پایدار خاک‌ کشاورزی و پیگیری آموزش کشاورزان و بهره‌برداران در زمینه راه‌های حفاظت از خاک از دیگر اهداف راه‌اندازی دفتر امور خاک در سازمان جهاد کشاورزی ساتان سمنان بود.

سارا سینا در این آیین به‌عنوان مسئول دفتر امور خاک کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان معرفی شد.

سید اسماعیل صالحی معاون فنی واجرایی دفتر امورخاک کشاورزی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان، معاون تولیدات گیاهی و همچنین تیم ارزیاب معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی در این آیین حضور داشتند.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha