اورسجی: به دنبال ایجاد فدراسیون کبدی در سه منطقه آسیا هستیم

تهران- ایرنا- رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سه فدراسیون در سه منطقه غرب، شرق و آسیای میانه در قاره کهن هستیم گفت: نگران توسعه این رشته در خارج از قاره آسیا هستیم.

به گزارش ایرنا،‌عباس اورسجی امروز (شنبه) در نشست خبری درباره اجلاس جهانی کبدی، اظهار کرد: نگران توسعه کبدی در خارج از قاره آسیا بودم و از سوی دیگر به دنبال ایجاد فدراسیون در غرب، شرق و آسیای میانه هستیم، برای توسعه کبدی در آسیا مشکلی نداریم. در دوره گذشته چون قدرت فقط در دست هند بود برنامه‌ریزی درستی برای توسعه جهانی کبدی ایجاد نشد.

وی افزود: اولین کاری که بعد از انتخابم به عنوان رئیس کمیته توسعه و مسابقات جهانی انجام دادیم، تدوین اساسنامه فدراسیون جهانی بود که قطع به یقین بالای ۸۰ درصد اساسنامه کنفدراسیون آسیا نیز تغییر می‌کند و تا دو سه ماه آینده اساسنامه آسیا نهایی می‌شود و براساس آن تقویم ورزشی تهیه می‌شود. ۱۶ کمیته تخصصی در کنفدراسیون کبدی آسیا تعریف کردیم و برخی از کمیته‌ها با ریاست ایرانی‌ها و برخی از چین، هند و ژاپن هستند.

رییس کنفدراسیون کبدی آسیا عنوان کرد: جلسه فدراسیون جهانی همزمان با لیگ ستارگان جهان برگزار شد و من با تقویم مسابقات به این جلسه رفتم تا به صورت جدی با ایجاد تقویم به ساختار مسابقات جهانی و آسیایی شکل دهیم. از هندی‌ها خواستیم تا میزبان نخستین دوره مسابقات جوانان جهان در بخش دختران را برعهده بگیرد که خوشبختانه با استقبال عمومی روبرو شد و ضمن آنکه بر استمرار لیگ ستارگان جهان تاکید شد تا همه ساله در ماه‌های مهر تا آذر برگزار شود.

وی ادامه داد: در رده بزرگسالان در چهار سال گذشته مسابقات جهانی نداشتیم و مقرر شد همه ساله یک سال مسابقات جهانی در بخش بانوان و یکسال در بخش مردان برگزار شود. ما در سطح بین‌الملل هم به ثبات اداری نرسیده‌ایم و ۶ ماه زمان نیاز است تا اساسنامه‌ها تدوین شود. قرار شد اولین دوره مسابقات قهرمانی اروپا و آفریقا به ترتیب در لهستان و کنیا برگزار شود. ۱۴۰۳ اوج برنامه‌ریزی مسابقات کبدی در سطح بین‌المللی است.

اورسجی گفت: به دنبال این هستیم تا از دانش افراد توانمند کشورمان بهره‌مند شویم که در همین راستا سید مناف هاشمی به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی منصوب شد، زیرا رئیس فدراسیون جهانی کبدی که مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا بود از هاشمی شناخت خوبی داشت و از این موضوع استقبال کرد.

با پیشنهاد عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا در اجلاس جهانی کبدی در شانزدهم اسفند ماه مناف هاشمی به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد.

رئیس فدراسیون کبدی یادآور شد: همچنین قرار است نخسیتن دوره کبدی نظامیان جهان برگزار شود.

وی اضافه کرد: کتاب جامع بین‌المللی کبدی را تالیف خواهیم کرد چرا که پیش از آن کتاب مرجعی در این زمینه نبود و ما اولین دوره کلاس مربیگری کبدی جهان را برگزار کردیم و رئیس فدراسیون جهانی برای برگزاری این کلاس که بیش از ٥٠ داور در آن شرکت کردند از ما تقدیر کرد. پیشنهاد دادیم تا اگر امتیازات در حمله طلایی یکی بود هر دو تیم قهرمان شوند و به طلا برسند اما هنوز به تصویب نرسیده است، اگر چنین قانونی بود در هانگژو ما هم طلا می‌گرفتیم. برای همین باید قانون بین‌المللی داوری نوشته شود تا اشتباهی صورت نگیرد.

رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: از هر قاره یک نماینده در هیات رئیسه کبدی جهان حضور دارند و هند چهار نماینده دارد و از ایران من و سید مناف هاشمی در هیات رئیسه جهانی هستیم. در هیات رئیسه آسیا یک ایرانی حضور دارد و دو جای خالی داریم و فرقی نمی‌کند که ایرانی باشد یا خارجی. هیات رئیسه آسیا متشکل از هفت نفر هستند.

وی درباره حاشیه‌های بازیکنان و سرمربی تیم ملی کبدی نیز گفت: رشته ما رکوردگیری ندارد و هر کسی می‌تواند مدعی باشد که به تیم ملی دعوت شود. لزوما چرا کشورها مربی را تغییر می‌دهند؟ زیرا راهبرد مربیان با یکدیگر تفاوت دارد. نگاه مربی و راهبرد مربی اهمیت زیادی دارد. باید به سرمربی تیم ملی استقلال داد اما مخالف و موافق صد درصد نیستم که هرکاری دلش می‌خواهد انجام دهد و موظف است با توجه به آن چیزی که تبیین شده در کمیته فنی حضور یابد و دلیل حذف و اضافه شدن بازیکنان را اعلام کند.

اورسجی تصریح کرد: مربی تصمیم می‌گیرد در این دوره از مسابقات ٨٠ درصد ترکیب جوانان را به هانگژو ببرد. قطعا ورزشکاری که در تیم ملی است شانس بیشتری برای حضور در لیگ ستارگان دارد. گاهی یک مربی، بازیکنی که تیم ملی را بهم می‌ریزد و بیشترین ادعا را دارد از تیم حذف می‌کند؛ همدلی و انسجام بالاترین نقطه استراتژی یک مربی است. بارها غلامرضا مازندرانی گفته بود اگر بازیکنی برتر هم باشد وقتی تیم را بهم بریزد، او را حذف خواهم کرد. اگر جای سرمربی تیم ملی بودم حداقل دو بازیکن را در هانگژو تغییر می‌دادم و از باتجربه‌ها انتخاب می‌کردم. مازندرانی سرمایه ورزشی است و این سرمایه‌ها را از دست نخواهیم داد. اگر مازندرانی سرمربی تیم ملی نباشد در جای دیگری از او استفاده می‌کنیم. در بخش بانوان و مردان به هیچ عنوان از سرمربی خارجی استفاده نمی‌کنم چون ما خودمان به آن دانش رسیده‌ایم.

اورسجی گفت: بازیکنان ما از سال آینده در رشته‌های مختلف استاندارد، سرکل و ساحلی کبدی منفک می‌شوند و اگر بازیکنی نخبه باشد در همه رشته‌ها از او استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha