۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85412849
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان برای اجرای ضیافت الهی و آرامش بهاری مهیا شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: طرح نوروزی ضیافت الهی و آرامش بهاری و نیز ماه مبارک رمضان به صورت همزمان در ۴۲۵ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این طرح‌ها از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات از برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به برپایی خیمه معرفت در۵۰ بقعه متبرکه شاخص گیلان در اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری اضافه کرد: در اجرای این طرح‌ها غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای در خیمه‌های معرفت تدارک شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه زائرسراها و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در استان آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است، گفت: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح و نصب تابلوهای نمایشگاهی در ۴۷ صحن بقاع مجری طرح انجام خواهد شد.

وی از تبلیغ طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم و زندگی با آیه‌ها» در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و افزود: برنامه‌های با نشاط معارفی در شب‌های ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغان توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقه‌های فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در هفت بقعه متبرکه گیلان گفت: در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار و از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین، برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در دهم ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) همچنین کاروان‌های شادی، جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان نسیم کرامت در بقاع شاخص مجری طرح تدارک شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان ادامه داد: برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرمومنان (ع)، پیش‌بینی فضای مناسب برای حضور زائران و مجاوران در کنار برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر از مهمترین برنامه‌های بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت معنوی در گیلان است.

وی بیان کرد: ۴۰ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی مبلغ در برگزاری ۲ طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری با اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری می‌کنند.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha