۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85412706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب گناباد تخصیص یافت

گناباد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت:‌ یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب این شهرستان در سال جاری تخصیص یافت.

مجید اکرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال آب گناباد ۱۳ کیلومتر آن فرسوده است و به همین دلیل سالانه اتفاقهای زیادی در این مسیر رخ می داد.

وی ادامه داد:‌ با تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریال اصلاح این خط انتقال به عنوان پرحادثه ترین نقطه خط انتقال آب گناباد ، از گیسور تا مخزن آب تیزاب واقع در بخش مرکزی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد تصریح کرد:‌ اصلاح ۱۳ کیلومتر نقاط پرحادثه و اتقاق خط انتقال آب این شهرستان از ۴۰ روز قبل آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد که اصلاح این بخش خط انتقال آب گناباد تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد.

اکرادی گفت: چهار کیلومتر از نقاط فرسوده و پرحادثه خط انتقال آب گناباد هم طی سالهای گذشته انجام شده بود و با اصلاح ۱۳ کیلومتر باقی مانده شاهد کاهش بروز اتفاق در این خط انتقال هستیم.

یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب گناباد تخصیص یافت

وقوع سالانه ۵۰ اتفاق به دلیل فرسودگی خط انتقال آب

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد خاطر نشان کرد: خط انتقال آب گناباد به طول ۱۲۰ کیلومتر بعد از مشهد طولانی ترین خط انتقال آب در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی است و به دلیل فرسوده بودن بخشهایی از این خط انتقال آب سالانه حدود ۵۰ اتفاق در طول مسیر خط انتقال آب گناباد رخ می دهد.

۴۸ هزار مشترک تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب گناباد قرار دارند و اکنون حدود ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی به جز ۱۰ روستای با جمعیت پایین، تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب گناباد قرار دارند.

آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تامین می شود.

همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha