دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

تهران- ایرنا- مهر ماه سال ۱۴۰۲ با دومین قهرمانی تیم ملی فوتبال تحت هدایت امیر قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار تیم فوتبال امید از رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای هواداران فوتبال داشت به پایان رسید و خاطراتی را برای هواداران محبوب‌ترین ورزش دنیا به جا گذاشت.

تحریریه ورزشی خبرگزاری ایرنا قصد دارد در این گزارش اتفاقات مهم فوتبالی در مهر۱۴۰۲ را با شما مخاطبین مرور کند.

تیم ملی فوتبال؛ دومین قهرمانی ایران با قلعه‌نویی و تحقیر کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران قبل از شروع جام ملت‌ها در تورنومنت چهارجانبه اردن شرکت کرد که انتقادهای زیادی را به همراه داشت. شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند بالاتر از قطر، عراق و اردن به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. بعد از پایان این تورنومنت از تیم ملی فوتبال و فدراسیون انتقادهای زیادی صورت گرفت، چرا که خیلی‌ها معتقد بودند که نباید با تیم‌های سطح دوم آسیا قبل از شروع جام ملت‌ها بازی می‌کردیم و عیار تیم ملی با جدال با تیم‌های برزرگ‌تری مشخص می‌شود.

اما بعد از جام ملت‌ها کاملا نظرات تغییر کرد، چرا که ۳ تیم از این تورنومنت موفق شد جواز حضور در بین چهار تیم نهایی جام ملت‌ها را کسب کند و این نشانگر کیفیت بالا تیم‌های شرکت کننده در این تورنومنت بود. تیم ملی فوتبال در اولین دیدار این رقابت‌ها مقابل میزبان قرار گرفت و به سختی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک شاگردان حسین اموتا را مغلوب کنند.

تیم ملی دو نیمه کاملا متفاوت در این دیدار داشت. نیمه اول با ۲ گل مهدی طارمی و سردار آزمون با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. اما نیمه دوم فشار حملات اردن خیلی تیم ملی را تحت فشار قرار داد و بارها موفق شدند دروازه بیرانوند را تهدید کنند.

دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

یزان النعیمات موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند و اردن این فرصت را داشت تا در دقیقه ۱+۹۰ از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر برساند اما خوشبختانه ضربه احسان حداد به بیرون رفت و در ادامه مهرداد محمدی موفق شد گل سوم را به ثمر برساند تا تیم ملی فوتبال راهی فینال این رقابت‌ها شود.

دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

کارلوس کی‌روش که هدایت تیم ملی قطر را بر عهده داشت، موفق شد در ضربات پنالتی عراق را مغلوب کند و راهی فینال این رقابت‌ها شود تا جدال جذابی در فینال این رقابت‌ها با تیم سابق خود داشته باشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با ارائه یک نمایش زیبا و تماشایی، مخصوصا در نیمه دوم موفق شدند با نتیجه ۴ بر صفر در این دیدار به برتری دست پیدا کنند و به نوعی کی‌روش را در این دیدار تحقیر کردند. محمد حسین کنعانی‌زادگان(۲)، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش موفق شدند در این دیدار گلزنی کنند.

دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

این دیدار که تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیست‌ در غزه فلسطین با یک دقیقه سکوت برگزار شده بود در پایان مسابقات نیز مراسم اهدا جامی برگزار نشد و به فقط جام این رقابت‌ها به امیر قلعه‌نویی سرمربی و مهدی محمدنبی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان اهدا شد.

حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

تیم فوتبال امید ایران پس از حذف در مسابقات انتخابی المپیک و ادامه حسرت ۵۲ ساله، راهی چین شد تا در رقابت‌های آسیایی شرکت کند. امیدها مرحله گروهی را خوب پشت‌سر گذاشتند موفق شدند با ۷ امتیاز و ثبت ۳ کلین‌شیت راهی مرحله حذفی شوند. امیدها در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر تایلند را مغلوب کنند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

شاگردان رضا عنایتی درحالی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم هنگ کنگ قرار گرفتند که ماه گذشته در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ آسیا موفق شده بودند با نتیجه ۳ بر صفر این تیم را مغلوب کنند و به نظر می‌رسید کار سختی برای صعود به نیمه نهایی و تقابل احتمالی با ژاپن نداشته باشند.

دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه‌نویی و حذف فاجعه‌بار امیدها از بازی‌های آسیایی

هنگ کنگ با شرایط عجیبی پا به این مرحله گذاشته بود، آن‌ها با توجه به انصراف تیم‌های سوریه و افغانستان با ۲ باخت پاپی مقابل ازبکستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شده بودند و با برتری مقابل فلسطین در مرحله قبلی پا به این دیدار گذاشته بودند.

تیم امید ایران نتوانستند از موقعیت‌های بسیار زیاد خود در این دیدار بهره‌مند شوند و در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب هنگ‌کنگ شدند تا حذف فاجعه‌باری از این رقابت‌ها داشته باشند.

این شکست باعث شد تیم امید ایران برای سومین دوره متوالی از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های آسیایی بازبماند و رکورد نرسیدنش به مدال در این رقابت‌ها به ۱۷ سال برسد. تیم کشورمان آخرین بار در بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶ موفق به کسب مدال برنز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha