۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85412667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناظری رئیس فدراسیون چوگان شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85412667
ناظری رئیس فدراسیون چوگان شد

تهران- ایرنا- اصغر ناظری توسط اعضای مجمع انتخاباتی به مدت ۴ سال به‌ ریاست فدراسیون چوگان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون چوگان ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۱۹ اسفند به ریاست سید محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور اعضای مجمع در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

میثم پاریزی و اصغر ناظری دو کاندیدای تایید شده برای حضور در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون چوگان بودند که پاریزی در این مجمع غایب بود و این غیبت از سوی اسبقیان به‌ عنوان انصراف تلقی شد و ناظری به‌ عنوان کاندیدای حاضر در مجمع دقایقی سخنرانی کرد.

این مجمع درحالی به صورت تک کاندیدا برگزار شد که در نهایت ناظری با کسب ۲۶ رای از ۲۹ رای ماخوذه به مدت ۴ سال به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. ۲ رای سفید و یک رای باطله در آرا نیز وجود داشت. 

پیش از این در تاریخ ۲ اسفند سال جاری با حکم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان محمودرضا امیاری به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شده بود.

در ادامه این مجمع رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه اعم از یاشار بی‌غم و الهام حسینی به عنوان نواب رئیس، مهدی بیاتی به عنوان خزانه‌دار و محمدرضا بهبدی به عنوان کارشناس خبره برگزار شد.

اسبقیان در این مجمع تذکر داد که اگر الهام حسینی به‌عنوان نایب رئیس انتخاب شود باید از ریاست هیئت استان البرز استعفا دهد و باید در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و نتیجه را به صورت مکتوب اعلام کند. درنهایت الهام حسینی از کاندیداتوری برای پست نایب رئیسی بانوان فدراسیون چوگان انصراف داد.

در پایان رای‌گیری، بی‌غم با کسب ۲۶ رای به‌عنوان نایب رئیس، مهدی بیاتی با کسب ۲۸ به‌عنوان خزانه‌دار و محمدرضا بهبدی نیز با کسب ۲۷ رای به‌ عنوان کارشناس خبره انتخاب شدند.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته بانوان کمیته ملی المپیک با حضور در این مجمع ضمن تبریک به ناظری گفت: با توجه به کلیپی که در این مجمع پخش شد، نشانی از فعالیت زنان در حوزه چوگان ندیدم. این درحالی است که دختران زیادی در کشورمان به این رشته علاقه‌مند هستند. از ناظری، کابینه محترم، مربیان و روسای هیات‌های استانی خواهش می‌کنم به فعالیت بانوان در این رشته بیشتر توجه شود.

ناظری بعد از انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون درخواستی از معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش مطرح کرد و گفت: هفته اولی که کیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش انتخاب شد از او درخواستی درخصوص واگذاری دو باشگاه شهدا و نوروزآباد به مجموعه فدراسیون چوگان را داشتیم. او هم طی دستوری به شرکت توسعه تاکید کرد که باشکاه شهدا به مدت ۳ سال به فدراسیون داده شود. فدراسیون در حال حاضر هیچ چیز ندارد جز یک دفتر کوچک که در شان این فدراسیون نیست. 

اسبقیان طی تذکری به ناظری عنوان کرد که جای مطرح کردن این موارد در جلسه امروز نیست.

سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مجمع اظهار داشت: چوگان ورزش کهن ایران زمین است و از ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح این رشته در ایران فعال بوده و توجه ویژه ای به آن شده است. رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که چوگان مال ماست و این یک فتوا و یک حجت شرعی است و ما مسئولان را وا می‌دارد که یک توجه جدی به این فتوای شرعی داشته باشیم. ناظری از تلاش‌گران این عرصه بودند و اعضای مجمع به او رای دادند. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و قطعا او در این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص اثرگذار خواهد بود. 

وی افزود: باید چند نکته را به ناظری یادآوری کنم. عنایت ویژه به حوزه ورزش بانوان باید در نظر گرفته شود و انشاءالله فعالیت بانوان بیشتر شود. موضوع استعدادیابی را در وزارت ورزش دنبال می‌کنیم و ۲ مطلب را در نظر داریم. یکی موضوع سند آمایش سرزمینی است و استعدادیابی باید برمنبای این سند صورت بپذیرد. موضوع دوم برنامه ملی توسعه ورزش کشور است که باید با کمک دستگاه‌های مختلف این ماجرا دنبال شود. آن‌چیزی که در قانون اهداف تاکید شده توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است و این مسئله مورد توجه وزارت ورزش است و انشاءالله روسای فدراسیون‌ها هم این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند. دغدغه‌های رهبر انقلاب در موضوعات فرهنگی باید ما را به صورت جدی وادارد که به آن بپردازیم تا این موضوعات رفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha