استاندار: امکانات لازم با توجه به پیش بینی هواشناسی در جنوب سیستان و بلوچستان استقرار یافت

زاهدان - زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان، اطلاع رسانی درست انجام و امکانات لازم در شهرستان‌های مورد نظر استقرار یافت و در حال حاضر همه مجموعه‌ها پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز شنبه در نشست مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان چابهار اظهارکرد: در سیل اخیر زمین ها و محصولات کشاورزی در برخی از مناطق در شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری دچار خسارت شده که باید رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش به سر می‌برند تا در بارندگی‌ها دچار مشکل نشویم افزود: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بازگشایی راه ها و مسیرها یکی از مهمترین مسائل در مناطق سیل زده محسوب می‌شود که لازم است پس از اتمام بارندگی تعمیر و بازسازی شوند.

وی بیان کرد: همه تیم‌های بهداشتی باید در روستاها و مناطق درگیر سیل در جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشته باشند تا از بیماری های احتمالی جلوگیری شود.

کرمی ادامه داد: تیم‌های هلال احمر اورژانس و اورژانس هوایی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان مستقر هستند تا در مواقع بحران بتوانند با سرعت بیشتری خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به آبرسانی سیار در مناطقی که دچار قطعی آب هستند، بیان کرد: کمک‌های مردمی و خیران باید ساماندهی تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بحث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل باید بنیاد مسکن با برنامه ریزی درست پس از سیل این منازل را بازسازی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha