۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85412515
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش اسرائیل سیستم‌های موقعیت‌یاب را از ترس حزب‌الله غیرفعال کرده است

تهران- ایرنا- منابع خبری رژیم صهیونیستی از هراس ارتش اشغالگر از رزمندگان حزب الله و از کار انداختن سیستم های موقعیت یاب شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که بسیاری از شهرک نشینان در شمال سرزمین های اشغالی، از پنج ماه پیش، نمی توانند از برنامه «ویز» و نقشه های گوگل استفاده کنند.

این رسانه صهیونیستی علت را اقدام ارتش رژیم اسرائیل برای از کار انداختن این برنامه ها دانسته است.

به نوشته این منبع ، ارتش رژیم صهیونیستی علت از کار افتادن این برنامه های موقعیت یاب را، گرفتن امکان به کارگیری آن از سوی دشمن برای شلیک دقیق موشک و ارسال پهپاد عنوان کرده است.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به از کار انداختن برنامه های موقعیت یاب، گفت: این اقدامات برای نیازهای عملیاتی ضروری است.

وی افزود که صهیونیست‌ها باید کارهای خود را بدون «جی پی اس» انجام دهند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین به تاثیر از کار افتادن «جی پی اس» بر کشاورزان و دستگاه‌های جدید آنها اشاره و اعلام کرد که کشاورزان صهیونیست به شیوه های قدیمی مانند به کارگیری تراکتور برای بذرپاشی و سم پاشی در سایه اوضاع کنونی روی آورده‌اند، زیرا سیستم های خودکار آنها کار نمی‌کند.

رسانه یادشده همچنین به تاثیر این اختلال در حمل و نقل عمومی در این مناطق اشاره کرده و اینکه شهرک نشینان زمان فعالیت اتوبوس ها را نمی‌دانند و نمی توانند زمان رسیدن به نزدیکترین ایستگاه را از منزل خود بدانند.

این رسانه افزود: از کار انداختن سیستم موقعیت یاب جهانی زیان گسترده ای به زندگی اسرائیلی‌ها وارد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha