وزیر دفاع فرانسه: گزینه اعزام نیروهای نظامی به اوکراین روی میز نیست

تهران- ایرنا- سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه درباره احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین، گفت: در حال حاضر هیچ بحثی در مورد اعزام نیروی نظامی برای شرکت در درگیری اوکراین مطرح نیست.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، لکورنو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه، افزود: هم اکنون بحث استقرار نیروهای رزمی غربی برای جنگ علیه روسیه در اوکراین روی میز نیست اما باید راه‌های جدیدی برای مقابله با تهاجم روسیه پیدا شود.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بحث همکاری برای پاکسازی مین و آموزش سربازان اوکراینی در خاک اوکراین، وجود دارد، گفت: هر چه اوکراین بیشتر به سربازگیری و توسعه ارتش خود نیاز داشته باشد، نیاز به آموزش نیز بیشتر خواهد شد.

وزیر دفاع فرانسه افزود: سه شرکت فرانسوی برای تولید و نگهداری تسلیحات و قطعات یدکی در خاک اوکراین مشارکت خواهند داشت که عبارتند از نکستر، تولید کننده پهپادهای دلر، شعبه فرانسوی شرکت فرانسوی - آلمانی کاان‌داس که توپ‌های سزار قابل تحویل به کی‌یف را تولید می‌کند و آرکوس، سازنده فرانسوی تجهیزات نظامی زمینی که قراردادی را برای نگهداری و تعمیر خودروهای زرهی منعقد کرده است.

وزیر دفاع فرانسه: گزینه اعزام نیروهای نظامی به اوکراین روی میز نیست

همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز جمعه پس از برگزاری مراسمی که طی آن رسما حق سقط جنین را وارد قانون اساسی این کشور کرد با حضور در جمع خبرنگاران و مردم فرانسه از اعزام نیرو به اوکراین سخن گفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه، وی در اظهاراتی در این باره در میدان وندوم پاریس، گفت: رد نکردن یک چیز به معنی انجام دادن آن نیست.

وی با بیان اینکه در رابطه با این موضوع (اعزارم نیرو به اوکراین) هیچ چیزی را نمی‌شود رد کرد، افزود: برای پیروز نشدن روسیه در اوکراین هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهیم و رد نکردن یک چیز به معنی انجام دادن آن نیست.

مکرون ادامه داد: شما اکنون روبروی من ایستاده‌اید و سرمیزتان غذا نمی‌خورید، اما این را رد نمی‌کنید که در مقطعی سر میزتان برای ناهار بنشینید، زیرا شما باید غذا بخورید!

شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه همچنین گزارش داد که رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه با نمایندگان احزاب سیاسی فرانسه دیدار کرد تا مشخص کند پاریس تا چه حد می‌تواند در حمایت از اوکراین پیش برود، اما طرفین نتوانستند به نقطه مشترکی دست یابند.

مکرون روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی فرانسه تاکید کرد که در حمایت پاریس از اوکراین هیچ محدودیت و خط قرمزی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور فرانسه پیشتر در مصاحبه با روزنامه «پرووا» چاپ جمهوری چک، گفته بود که «من همیشه در مورد خطوط قرمز خود صریح بوده‌ام؛ ما علیه مردم روسیه نمی‌جنگیم و منطق تشدید تنش را رد می‌کنیم».

مکرون درباره اظهاراتی که بعد از میزبانی پاریس از اجلاس سران اروپا در رابطه با اعزام نیرو به اوکراین مطرح کرده بود، توضیح داد: درباره اعزام نیرو به اوکراین، همان‌طور که پیش‌تر گفتم، هیچ چیزی منتفی نیست اما فرانسه در آینده نزدیک قصد اعزام نیرو به این کشور را ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha