۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85412249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبر: 85412249
زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی

زنجان - ایرنا - هرچقدر به روزهای پایانی سال نزدیکتر می شویم صدای پای بهار بیشتر به گوش می‌رسد و شهر حال و هوایی دیگر به خود می‌گیرد، در این حال، دستگاه‌های اجرایی استان در تلاشند بهترین برنامه ریزی را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، هر سال وقتی ماه اسفند از راه می رسد، جنب و جوش خاصی در شهر حاکم می شود، دیدن صحنه هایی از قبیل رنگ آمیزی جدولها و گلگاری میادین حس خوبی را به رهگذران و عابران منتقل می کند.

امسال تلاقی بهار طبیعت و بهار معنویت دلها یعنی ماه مبارک رمضان موجب شده برنامه های متفاوت و متناسب با این ماه برنامه ریزی شود، بسیاری از دستگاه های متولی هم در تلاش هستند تا خدمات متفاوتی را به شهروندان زنجانی به ویژه گردشگران ارایه کنند.

به گفته دبیر خدمات سفر نوروزی استان، زنجان با برنامه‌های مختلف گردشگری به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان می‌رود.

سید سعید صفوی گفت: ستاد خدمات سفر استان از ۱۰ دی در دبیرخانه اداره کل فعال و ۲ جلسه با روسای کمیته های ۱۲ گانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه یک کمیته ستاد مربوط به نمازخانه ها و سرویس‌های بهداشتی است، اضافه کرد: متاسفانه سرویس های بهداشتی بین راهی در سطح استان وضعیت خوبی ندارد و مشارکت دستگاه های متولی برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است، ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب شاهد جذب گردشگر و بهره مندی زنجان از اقتصاد گردشگری باشیم.

صفوی با بیان اینکه طبق تمهیدات انجام گرفته موزه های استان تا ساعت ۱۰‌ شب برای بازدید مسافران و گردشگران فعال خواهد بود، افزود: در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان ۱۲ کمیته خدمات سفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهد کرد.

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی

آمادگی هلال احمر زنجان برای خدمت به مسافران نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت خود در کنار دیگر دستگاه های متولی، خدمات خود را بدون هیچ منت و چشمداشتی به مردم و مسافران ارائه می کند.

حکمت الله هاشمی افزود: ۱۵ پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر استان در طول سال فعال است و با توجه به افزایش ترددها در مسیرهای ارتباطی استان این تعداد باید افزایش یابد.

این مسوول با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی از تمامی تجهیزات و امکانات جمعیت برای خدمت به مردم استفاده خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی ها در طرح نوروزی ۱۲۰ نفر از امدادگران هلال احمر استان شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هلال احمر استان برای رویارویی با حوادث مختلف ۲ تیم واکنش سریع را به صورت ۲۴ ساعته در مرکز استان مستقر می کند، اظهار داشت: برای خدمت رسانی بهتر بالگرد جمعیت هلال احمر را به صورت ثابت در استان مستقر کرده ایم.

این مسوول ادامه داد: تیم آنست جزو ابزارهای تخصص واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان سازماندهی شده و مرکز کنترل هماهنگی نیز به صورت ۲۴ ساعته در طول سال فعال است.

وی اظهار داشت: یکی از مباحث مورد توجه جمعیت هلال احمر ایستگاه اسکان اضطراری است و گروه های هدف در هنگام حوادث غیر مترقبه از قبیل برودت هوا و تصادفات در آنها اسکان می یابند و اقلام مورد نیاز به آنها داده می شود.

هاشمی اضافه کرد: امسال ۷۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان استخدام شدند که این اقدام موجب شد تا در خدمت رسانی با روحیه مضاعفی حضور یابند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم ۲۰ خودروی جدید به ناوگان هلال احمر استان اضافه شود که سهم بسزایی در خدمت رسانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم افزایی و کار تیمی مولفه ای مهم در پیشبرد اهداف ترسیم شده جمعیت هلال احمر استان است، خاطر نشان کرد: این جمعیت با تمامی ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی گام بر می دارد.

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی

آماده باش دستگاه های عضو مدیریت بحران برای خدمت رسانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه دستگاه های امدادی و خدمات رسان در نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند، گفت: تامین سلامت و امنیت سفرها اهمیت زیادی دارد.

عباس بابایی افزود: برای افزایش آمادگی دستگاه ها در هنگام بارندگی فصل بهار و تعطیلات نوروزی، برگزاری مانورهای مختلف دستگاه های اجرایی به ویژه در شهرستان ها به ریاست فرمانداران به عنوان رییس بحران مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقرر شد مانورهای شهرستانی توسط فرمانداران و مانورهای استانی توسط مدیریت بحران استان برگزار شود، اضافه کرد: طرح آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطرات ویژه نوروز برای تمامی دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

این مسوول ادامه داد:همه دستگاه های عضو ستاد آمادگی خود را برای هر گونه خطرات احتمالی افزایش، و رعایت نکات ایمنی در اجرای برنامه های نوروزی را مد نظر قرار داده اند.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مسافران نوروزی برای مستقر نشدن در بستر و حریم رودخانه ها و نقاط حادثه خیز نیز از طریق رسانه ها و ارسال پیامک انجام خواهد شد.

بابایی افزود: تجهیزات دستگاه های متولی نیز طی این ایام به روز رسانی شده است و عملکرد دستگاه های متولی همانند جمیعت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی

تاکید بر صیانت از محیط زیست در ایام نوروز

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز با بیان اینکه این اداره کل با برنامه های مختلف به استقبال نوروز می رود، گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز بهتر است پیام های محیط زیستی به مسافران و گردشگران نوروزی ارسال شود که در ارتقای فرهنگ محیط زیست موثر است.

محمدرضا یافتیان با بیان اینکه این اداره کل برنامه اقدام ملی سفیران پاک را مورد توجه قرار داده است، افزود: در این زمینه مکاتباتی با دستگاه های ذی ربط انجام شده است تا دهیاری ها و شهرداری ها این اقدام را در جهت پاکیزه سازی محیط زیست و صیانت از آن مورد توجه قرار دهند.

این مسوول جمع آوری پلاستیک های پخش شده در ورودی شهرها را برای پاکسازی محیط و جذب بیشتر گردشگران بسیار مهم عنوان کرد و گفت:در بحث مجازات های جایگزین حبس احکامی را برای صیانت و حفاظت از محیط زیست دریافت کرده ایم که اولین آن در دیماه سال جاری اجرا و حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلو پلاستیک از سه راهی بیجار تا پلیس راه جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه وجود خانه های محیط زیست نقش پر رنگی در تحقق برنامه های محیط زیست در نوروز دارد، خاطر نشان کرد: موضوع حفاظت از محیط زیست به ویژه در ایام نوروز نیازمند همکاری های بین بخشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha