نحوه مدیریت و استفاده از  منابع کشور نیازمند بازنگری است/ دولت سیزدهم خستگی نمی‌شناسد

اهواز- ایرنا- رییس جمهور با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور که باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی کشور قرار گیرد گفت: نحوه مدیریت و بهره گیری از نیروی انسانی ، تجهیزات و منابع در دستگاه های کشور به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر جمعه در آیین بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق خوزستان در محل گیت بوستان اهواز ضمن تجلیل از خدمات مجموعه صنعت آب و برق کشور، افزود: ظرفیت های خدادادی بسیاری در کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

وی بر شناسایی و بکارگیری این ظرفیت‌ها در جهت تامین رفاه مردم و همچنین تشخیص اولویت‌ها به عنوان سه رکن اصلی در کشور تاکید کرد و گفت: است گفت: مدیریت و بهره وری آب، برق، سوخت و همچنین استفاده بهینه از این منابع همواره مورد تاکید است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود باید اولویت دستگاه های اجرایی کشور باشد، اظهار کرد: نحوه مدیریت و بهره گیری از نیروی انسانی، تجهیزات و منابع دستگاه های اجرایی کشور نیز باید بازنگری شود.

وی همچنین ضمن تقدیر از مجریان ۲۸ طرح در حوزه آب و برق خوزستان، گفت: تمامی این اقدامات با هدف تامین رفاه و برای افزایش سطح بهره مندی مردم انجام می شود.

مبنای دولت سیزدهم بهره برداری درست و بهینه از طرح ها است

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مبنای کار دولت سیزدهم بهره برداری واقعی از طرح ها است، ادامه داد: برخی طرح ها که در گذشته اجرا شده اند به سرمایه گذاری مجدد نیاز دارد تا به بهره برداری واقعی برسد.

وی با بیان اینکه قضاوت مردم ملاک اصلی برای عملکرد مجموعه مدیران است، تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد موفقیت نظام جمهوری اسلامی است نه اینکه طرح در کدام دولت به ثمر رسیده است.

مدیریت تولید نباید مسوولان را از مدیریت مصرف غافل کند

وی مدیریت آب، برق و سوخت را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مدیریت تولید نباید مسوولان را از مدیریت مصرف غافل کند و باید برنامه ریزی‌ به گونه ای باشد که الگوی مصرف در کشور نهادینه شود.

رییس دولت سیزدهم افزود: اگر الگوی مصرف حامل های انرژی در کشور وجود نداشته باشد افزایش تولید نیز فایده ای ندارد.

خوزستان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است

رییس جمهور با بیان اینکه امروز خوزستان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است، گفت: برنامه ریزی منسجمی برای کاهش تنش آبی در خوزستان انجام شده که با تلاش جهادی این اهداف محقق خواهد شد.

آیت الله رییسی رکوردزنی کشت گندم در خوزستان را اقدامیقابل تقدیر عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم قصد دارد تا پایان کار خود به تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور پایان دهد که ممکن است برخی این اهداف را دست نیافتنی بدانند ولی ما مصمم به اجرای آن هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه با اخلاص و پیگیری باید تلاش کرد تا رفاه را برای مردم خوزستان تامین کنیم، گفت: تمام مسوولان به عنوان خادمان مردم باید به صورت جهادی تلاش کنند تا در همه بخش های محرومیت زدایی شود.

خستگی و ناامیدی در مسیر حرکت دولت سیزدهم معنایی ندارد

آیت الله رییسی با بیان اینکه ناامیدی و خستگی در مسیر حرکت دولت سیزدهم معنا ندارد، گفت: تمام گزارش ها نشان می دهد که پیروزی ملت ایران را به یاری خداوند شاهد خواهیم بود.

رییس جمهور ادامه داد: باید از هرگونه القای ناامیدی پرهیز کنیم چراکه مقام معظم رهبری منشاء امید در کشور هستند و همه باید با امید به آینده و کار مجاهدانه به مردم و کشور خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید هرگز خسته و ناامید شد، ادامه داد: با توکل به خدا و اعتماد به داشته ها و ظرفیت های موجود می توان کارهای بزرگی را در کشور انجام داد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: در ابتدای کار دولت سیزدهم تنها چهار جبهه کاری فعال در اصلاح شبکه فاضلاب شهر اهواز وجود داشت که امروز و به همت جوانان، به ۱۵۴ جبهه فعال در سطح شهر افزایش یافته است.

رییس جمهور همچنین با تقدیر از برگزاری یادواره ۲۴ هزار شهید خوزستان، اظهار کرد: ایثار، جهاد و مجاهدت مردم خوزستان برای همه کشور عزت و افتخار است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح امروز(جمعه) از طریق فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.

این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.

در این سفر علاوه بر افتتاح  ۲۸ طرح صنعت آب و برق خوزستان همچنین مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون، کارخانه فولاد زمزم سه ، فولاد آتیه در اهواز، میادین سپهر و جفیر با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha