۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85412051
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در همدان همزمان با روزهای خانه‌تکانی

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب همزمان با آغاز فصل خانه‌تکانی‌های ایام نوروز ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف آب استان همدان در شرایط معمول هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه بوده اما اکنون به هزار و ۹۸۷ لیتر در ثانیه رسیده است و بر اساس شرایط مشابه، امکان افزایش مصرف تا ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه وجود دارد.

استفاده از خدمات قالیشویی‌ها برای شستشوی فرش

بختیاری‌فر با توصیه به اینکه شهروندان در شستشوی وسایل و خانه تکانی‌های خود از مصرف بی‌رویه آب خودداری کرده و از شرکت‌های خدماتی برای این موضوع کمک بگیرند گفت: قالیشویی‌ها از آب شرب برای شست‌وشو استفاده نمی‌کنند بنابراین شهروندان به جای شست‌وشوی فرش در خانه و افزایش مصرف آب، می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان باید قبل از اقدام به شست و شو بررسی کنند که آیا شستن آن وسیله ضرورت دارد یا از روی عادت این کار را انجام می‌دهند، همچنین برای شست‌وشوهای ضروری برنامه داشته باشند تا میزان مصرف آب کمتر شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان یادآوری کرد: آبی که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست را می‌توان برای گل‌ها و گیاهان خانگی استفاده و از هدر دادن آب جلوگیری کرد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی سال‌های اخیر نیازمند مدیریت مصرف آب هستیم، ابراز امیدواری کرد: با آغاز سال جدید شاهد تغییراتی در مدیریت مصرف انرژی در بین شهروندان باشیم.

وی با تاکید بر رعایت مصرف آب و با بیان اینکه مردم استان همدان به طور قطع قدر این نعمت بی‌بدیل را می‌دانند افزود: استفاده از آب در روزها و ساعات پایانی سال علیرغم وجود آب در مخازن باعث افت فشار در شبکه می‌شود بنابراین باید استفاده از مصرف آب در روزهای باقیمانده تا پایان سال، توزیع شود.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha