۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85412028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش عشایر در دفاع از کیان اسلامی کلیدی است

ایلام- ایرنا - مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقشار مختلف مردم، عشایر، بسیجیان و روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس، کلیدی بوده است، گفت: برگزاری یادواره های شهدا توسط مردم نشان دهنده عظمت آنان است.

به گزارش ایرنا، سردار "فتح الله جعفری" مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح روز جمعه در یادواره عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که در صحنه‌های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه‌ساز تداوم راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است، ابراز کرد: نقش اقشار مختلف مردم، بسیجیان، روحانیون و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقشی مهم و کلیدی بود.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این حضور اقشار مختلف در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، امام راحل و شهدا، پیروزی را در برابر دشمنان تا دندان مسلح در دفاع مقدس رقم زد، ابراز کرد: امروز یادواره شهدا هر سال با شکوه‌تر از گذشته توسط خود مردم برگزار می‌شود که نشان‌دهنده شکوه و عظمت این مردم است.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه ما به مردم و عشایر استان ایلام که در دوران دفاع قمدس با وجود جوانانی که از مرگ نترسیدند و از شهادت استقبال کردند، می‌بالیم، گفت: امروز هم مردم این استان در صحنه‌های مختلف دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش قدم هستند.

نقش عشایر در دفاع از کیان اسلامی کلیدی است

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، نیروهای نظامی ما و بسیجی‌ها خط را با ایمان و اراده می‌شکستند، گفت: رزمندگان در دفاع مقدس می‌گفتند یا شهادت یا پیروزی که هم پیروز شدند هم به مقام رفیع شهادت نائل شدند و امروز باید با دفاع از ارزش‌ها ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در زمان دفاع مقدس، هم کمبود نیرو انسانی داشتیم و هم تجهیزات و ادوات جنگی ما هیچ برابری با دشمن نداشت، اما ایمان و اراده رزمندگان ما باعث شد بر دشمن غلبه پیدا کنیم و دشمن سراپا مغرور و متکبر که خود را شکست‌ناپذیر می‌پنداشت در برابر رزمندگان اسلامی، شکست خورد.

سردار جعفری با اشاره به اینکه مهران مهم‌ترین منطقه‌ای بود که در زمان جنگ اشغال شد، گفت: در بحبوحه اشغال مهران، لشکر امیرالمومنین(ع) مقاومت کرد و اجازه نداد جاده کمربندی مهران تا دهلران اشغال شود.

نقش عشایر در دفاع از کیان اسلامی کلیدی است

وی بیان کرد:در ۲۷ اردیبهشت ۶۷ فرمانده لشکر ۱۷زرهی عراق به قصد اشغال مهران از طریق تونل "گرمیشه" وارد مهران شد و بدون هیچ دستاوردی و رویارو شدن با مقاومت رزمندگان مهرانی در دهم تیرماه، از آن تونلی که وارد مهران شد از همان جا فرار کرد و مهران آزاد شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره اظهار کرد: شکوه و عظمت هر سرزمین و دیاری با تاریخ و رویداد شخصیت‌ها و قهرمانان آنها شناخته می شود و هویت هر قومی با ستارگانی است که در سپهر آسمان نورافشانی می کند و امروز سپهر آسمان اینجا چنگوله، ایلام و مهران است.

سردار "جمال شاکرمی" با تاکید بر اینکه مقاومت مردم در چنگوله در دوران دفاع مقدس ستودنی است، ابراز کرد: تمام مقاومت‌های مردم چنگوله و مهران باید در کتاب مقاومت نوشته شده و ثبت کرد و نام چنگوله در عملیات والفجر (پنج) و مقاومت ایل شوهان در این عملیات ماندگار شد.

نقش عشایر در دفاع از کیان اسلامی کلیدی است

وی با بیان اینکه امروز در جای جای استان ایلام، مهران، و دهلران و چنگوله جغرافیایی قرار داریم که پر از خاطره‌های به یادماندنی مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است، افزود: خاطره زندگی عشایری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس خاطره‌های به یادماندنی و ماندگاری است که باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با قدردانی از مشارکت سیاسی مردم استان در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: مردم استان در انتخابات، با حضور باشکوه خود در پای صندوق‌های رای حماسه آفریدند و نمایندگانی را به عنوان منتخب انتخاب کردند که این منتخبان در برابر آرای مردم و خون شهدا در راستای خدمت، مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

نقش عشایر در دفاع از کیان اسلامی کلیدی است

به گزارش ایرنا، شانزدهمین یادواره بزرگداشت شهدای عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان با حضور سردار "جعفری" مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، سردار "شاکرمی" فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،سردار "رستمی" فرمانده مرزبانی استان ایلام و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معزز شهدا و ایل شوهان در منطقه چنگوله مهران برگزار شد.

در حاشیه این یادواره از چند کتاب در حوزه دفاع مقدس به نویسندگی "رضا ملکی" با حضور مسئولان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha