تاخت ۸۴ اسب در روز سوم هفته هجدهم کورس گنبدکاووس+فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- روز سوم هفته هجدهم و پایانی مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر جمعه با رقابت ۸۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هشت کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری و ۲ دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته یک به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «یادگار جاهد» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «کاپیتان کلاته» و «آد بیک» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت ۱۰ اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «تند ناز» اول شد و اسب‌های «بندر بندر» و «مایا گل» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ماندانا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «مایکل» و «یاد چکاوک» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم هفته هجدهم و قهرمانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته میدان آزاد بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «الجیاد» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «دلفی آچا» و «آریان» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم شدند.

در دور پنجم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد در دسته برنده بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «میست نایت» اول شد و اسب‌های «تاوا سکرت» و «تریموف» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون هندیکاپ (ایران کاپ) در دسته یک بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس نورا» اول شد و اسب‌های «آلپار» و «تکناز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم که ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد تروبرد هندیکاپ (ایران کاپ) در دسته یک بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد، اسب «بلاتو» اول شد و اسب‌های «بنفیت» و «دینامیت» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور هشتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته سه بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «خان جاهد» اول شد و اسب‌های «بایداق کهری» و «دایان حبیب لی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز سوم هفته هجدهم و پایانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان ۳۱ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است روز چهارم و پایانی این هفته نیز فردا شنبه ۱۹ اسفند در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار و پرونده این فصل از مسابقات اسبدوانی بسته شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha