ملت ایران با انتخابات دشمنان خود را تحریم کردند

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: ملت ایران علی رغم تبلیغات منفی دشمنان، با حضور بیش از ۴۰ درصدی خود توانستند دشمن را تحریم کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به مساله حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی شرایط موجود نشان میدهد که با همه سختیها و فشارهای اقتصادی به ویژه در پنج سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات و امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵درصدی، حضور بیش از ۴۰ درصد ملت ایران پاسخ محکمی به این دشمنان است.

وی افزود: در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر پیروز شدند و چراکه طی چهار دهه گذشته یک لحظه هم پشت انقلاب از حمایت مردم خالی نبوده است و لذا دشمنان نظام نباید دل خود را حتی به شکاف ظاهری بین نخبگان خوش دارند چون نخبگان هم به اندازه کافی عقلانیت سیاسی دارند که فاصله خود را با دشمنان خونخوار انقلاب حفظ کنند.

امام جمعه ساوه گفت: اما لازم است مسوولان وحدت خود را حفظ کنند و در خدمت مردم باشند و به این نوکری افتخار کرده و بدانند بدون این مردم و منهای ولایت هیچ و پوچ هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در این دوره نسبت به قبل از کاهش مشارکت ۱۸ تا ۳۰ درصد برخوردار بودیم که آسیب های کمکاری ها در گسترش و تعمیق جهاد تبیین، آشکار شده و همگان را به تأمل در قصور و تقصیرهای خود فرامی‌خواند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: قطعا تلاش اقشار مختلف مردم، مسوولین و فعالان جبهه انقلاب در شکل‌گیری این مشارکت تأثیرگذار بود ولی این را میدانیم که همه اقشار فوق از ظرفیت کامل خود برای جهاد تبیین استفاده نکردند و اقدامات تبیینی جدی هم بعضا دیرهنگام بود.

بنیاد شهید نهادی هدایتگر و برنامه ریزی باشد

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی افزود: این بنیاد به فرمان امام در سال 1358 و به منظور رسیدگی به مسائل رفاهی، مادی، معنوی و فرهنگی خانواده های شهدا و نیز احیاء و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان تاسیس شد و این حرکت بیانگر تدبیر اندیشمندانه و هوشمندانه این رهبر بزرگ دینی است.

وی گفت: در این میان، بنیاد شهید وظایفی بسیار سنگین دارد و باید افزون بر وظایف عادی خود در حمایت مادی از خانواده های شهدا و رزمندگان، یک نهاد هدایتگر در امور معنوی، سیاستگذار، برنامه ریز و نظارت کننده باشد و تمام امکانات نظام و جامعه اسلامی را در جهت تحقق اهداف خود بسیج کند.

امام جمعه ساوه در ادامه به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بهترین بستر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی توسط مردم و قرارگاه مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.

به گفته وی، کانون‌های مساجد در صف مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن نقش ویژه ای دارند و جوانان تربیت شده مسجد براساس اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی هستند، از این رو با توطئه های دشمن در این عرصه آشنا بوده و می توانند به عنوان سربازان این جنگ در صف مقدم باشند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی و دینی جامعه هستند، تصریح کرد: باید فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جدیت بیشتر و برنامه‌ریزی جامع استمرار در راستای تقویت و تداوم فعالیت‌های مسجد محور تلاش کنند.

حرمت طبیعت را نگهداریم

رحیمی به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اندو امروزه و با صنعتی شدن جوامع بشری ضرورت این مهم آشکارتر می شود.

وی یاداور شد: در سیره اهل بیت (ع) به طبیعت و منابع طبیعی اهمیت قائل شده اند و اهتمام اسلام به درختکاری و افشاندن دانه یا کاشتن شاخه ثمربخش کاملا در متون اسلامی مشاهده می شود. به گونه ای که گاهی کاشتن درخت در ردیف بهترین و مقدس ترین کارهای خیر قرار می گیرد. و این منابع طبیعی را خداوند در خدمت بشریت قرار داده و این ها با انسان حرف می زنند و امروزه نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه ماست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha