شارژکارت بانکی سرپرستان خانوار در کهگیلویه وبویراحمد+ فیلم

یاسوج- ایرنا- مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز جمعه هجدهم اسفندماه با واریز شارژ ۲۲۰ هزار تومانی به حساب افراد مشمول ، وارد دومین ماه اجرایی خود شده است.

علی دانشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله نخست کالابرگ الکترونیکی تحت عنوان طرح فجرانه، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده و قرار است این طرح در سه مرحله اجرا شود.

وی افزود: براساس این طرح یارانه تشویقی خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و خانوارها می‌توانند به مدت سه ماه از اقلام کالابرگی خرید کنند.

دانشی اضافه کرد: بر اساس طرح فجرانه کالابرگ، ۷ دهک نخست در صورت خرید ۱۱ قلم مواد خوراکی از سبد غذایی تعریف شده شامل برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات، مشمول بهره‌مندی از یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی (غیرنقدی) می‌شوند.

مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کل و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار تخصیص‌یافته به حساب بانکی واریز نمی‌شود بلکه این اعتبار روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و لذا از تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید در فروشگاه‌های عضو طرح وجود دارد.

دانشی ادامه داد: در این مرحله از طرح کالابرگ الکترونیکی، اعتبار طرح فجرانه از یارانه سرپرست خانوار به هیچ وجه کسر نمی‌شود بلکه یارانه‌بگیران یارانه خود را به صورت نقدی، ماهانه و مجزا دریافت می‌کنند و تنها از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی تخصیصی به کد ملی سرپرست خانوار کسر می‌شود.

وی تاکید کرد: خانوارها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده از هر نام و نشان تجاری خریداری کنند ولی امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست یعنی نمی‌توان با اعتبار خرید برنج، روغن خریداری کرد.

دانشی اضافه کرد: همچنین خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند بنابراین اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یکجا وجود ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha