سازمان امنیتی روسیه: حمله داعش به کنیسه یهودیان را خنثی کردیم

مسکو- ایرنا-  سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که از حمله مسلحانه اعضای گروهک تروریستی داعش به برخی کنیسه ها (عبادتگاه‌های) یهودیان در مسکو جلوگیری کرده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس، در بیانیه این سازمان اطلاعاتی ملی روسیه آمده است: در منطقه کالوگا، اعضای شاخه افغانستان ولایت خراسان سازمان تروریستی بین‌المللی داعش (که گروهی ممنوعه در روسیه محسوب می شود) که قصد انجام یک اقدام تروریستی در یکی از مؤسسات مذهبی یهودی در مسکو داشتند، متوقف شدند.
در این بیانیه آمده است: عوامل تروریستی هنگام جمع آوری اطلاعات، توجه سرویس امنیتی را به خود جلب کردند.
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: بررسی های بیشتر نشان داد که این افراد ستیزه جویان یک سازمان تروریستی بین المللی هستند که قصد داشتند با سلاح گرم به جمعیت حاضر در یک کنیسه حمله کنند.
بنا بر این بیانیه، در زمان دستگیری تروریست‌ها، آنها در برابر کارکنان سازمان اطلاعاتی ملی روسیه مقاومت مسلحانه داشتند که در نهایت با شلیک متقابل، تهدید ناشی از آنها خنثی شد.
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که این سازمان اطلاعاتی در کالوگا در حال بررسی این پرونده به عنوان توطئه برای انجام یک حمله تروریستی است.
بنا بر این اطلاعیه، در بازرسی از محل اقامت مورد استفاده این تروریست‌های افراط‌گرا، سلاح گرم، مهمات و قطعاتی برای ساخت یک بمب دست ساز کشف شد.

پس از اعلام خبر دستگیری تروریست‌های گروهک تکفیری داعش، سفارت آمریکا در مسکو با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان این کشور در روسیه هشدار داد که در ۴۸ ساعت آنیده از ورود به مراکز شلوغ خودداری کنند زیرا افراط گرایان در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی در مسکو هستند.
ساعاتی قبل از آن، لین تریسی سفیر ایالات متحده آمریکا پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به برنامه‌های ضدروسی با هدف جذب عوامل نفوذ در پوشش مبادلات آموزشی و فرهنگی به وی اعلام شد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این پیوند اعلام کرد: رئیس هیأت دیپلماتیک آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و به او اطلاع داده شد که سه سازمان غیردولتی آمریکا (شورای آمریکایی برای آموزش بین‌المللی، دیدگاه‌های فرهنگی و موسسه آموزش بین‌المللی) با حمایت سفارت این کشور برنامه‌های ضد روسی اجرا کرده‌اند.

مقام‌های دیپلماتیک روس همچنین به تریسی تأکید کردند که مسکو با هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی فدراسیون روسیه از جمله اقدامات خرابکارانه و انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات و عملیات ویژه نظامی به شدت برخورد و کارمندان سفارت آمریکا را در صورت مشارکت در چنین اقداماتی اخراج خواهد کرد.
بنا بر گزارش منابع خبری روس، واسیلی پیسکارف رئیس کمیسیون دومای دولتی روسیه برای بررسی مداخلات خارجی روزهای اخیر، اطلاعات مربوط به دخالت سفارت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به میدان اسمولنسکایا (محل استقرار وزارت خارجه روسیه) منتقل کرده است.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است به مدت سه روز و از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه پیش از این در مقاله‌ای در مجله رازودچیک تصریح کرد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی مسئول ایجاد و حمایت از اکثر گروه‌های تروریستی بزرگ هستند.
 این مقام ارشد امنیتی تاکید کرد: تروریسم بین المللی در شکل کنونی آن ابزاری مستقیم برای ترویج نفوذ غرب است.
پاتروشف خاطرنشان کرد: «تقریباً تمام گروه‌های تروریستی بزرگ مدرن توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی ایجاد، تأمین و تأمین مالی شده‌اند و این گروه‌ها تصمیمات رهبری سیاسی کشورهای متبوع خود را اجرا می‌کنند» .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha